Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Ucaplah..:)

Tinggalkan Jejak Bergambar Anda...Ia Amat Dihargai.....:)

nfg

Nombor Anda..:)

04 July 2009

Nasihat Doktor...Tentang Gegata

Seperti yang saya nekadkan...saya hendak berjumpa doktor bertanyakan tentang gegata yang saya alami ...



Klinik pilihan saya..Klinik Soraya Seksyen 3, Shah Alam...



Doktor Sabrina (tak silap saya itulah namanya), boleh saya katakan doktor yang paling cantik saya pernah jumpa, peramah, tidak kedekut dalam memberi nasihat semasa sessi 'consultation'.



Jadi, pada Doktor Sabrina saya mengadu hal gatal-gatal tu...Perkataan yang sama ....GEGATA....



Setelah mendengar nasihat dan panduan penggunaan ubat, saya berlalu keluar dengan mengucapkan terima kasih...



Rasa lega dengan layanan yang doktor berikan..terima kasih doktor...



PESANAN DOKTOR....Jangan Makan.....(untuk sementara waktu sehingga usaha menghapuskan serangan gegata ini sattle)



1) Telur Ayam

2) Ikan Bilis

3) Sotong, Udang, Kerang dan rasanya semua makanan laut (yang sedap-sedap lah tu..)

4) Susu Lembu (yang kultur atau serbuk)

5) Soya (nasib baik saya tak suka air soya..tapi..Tau Fu Fa...saya sukaaa)

6) Belacan, budu, cencaluk ( alahai.....)



PESANAN DOKTOR LAGI ....



1) Mandi dengan AIR SEJUK...(bukan air panas/heater)

2) Lumurkan seluruh badan dengan GARAM HALUS...biarkan dalam 5 minit...then boleh mandi.

3) Makan ubat dan sapu krim seperti yang disarankan..





Alhamdulillah...selepas makan ubat gegata dah kurang menyerang. Nampaknya kena kawal makan lah lepas ni....sampai bila???entahlah...soalan itu doktor pun tak memberi apa-apa jaminan ..tak pelah..kalau saya nak menjalani hidup selesa tanpa gatal....kawallah diri ini...lagi pun tak lah seteruk orang yang tak boleh makan ape langsung...kan? kan? Alhamdulillah...





Ade juga kengkawan yang takut nak menghampiri saya kerana gegata ini...tapi hasil dari pencarian maklumat dari internet dan consultation dengan doktor...menyatakan...



1) Gegata boleh menyerang / terjadi kepada sesiapa sahaja...maknanya semua orang tidak terkecuali...

2) Gegata boleh dikurangkan.../ dihilangkan...jumpalah doktor....

3) Gegata TIDAK berjangkit ...sebab semua org boleh ' mendapatnya' dari diri sendiri....hehehe ehhehe...





Senyumlah Selalu.........

4 comments:

Syah_Hass said...

cian dia...gegata melanda...hehehe jaga makan yer kak ...

Syah_Hass said...

cian dia...gegata melanda ye...jaga makan yer...kongsi2 sikit...

Muhd Safwan said...

Kalau telur ayam tak boleh makan .. ayam boleh makan tak ..??

Muhd Safwan said...

Kalau ayam boleh makan tak sebab telur ayam tak boleh ??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Puan Blog..:)

My Photo
Setia Alam, Shah Alam, Selangor, Malaysia
' PENGALAMAN ADALAH GURU YANG PALING BAIK DIDUNIA '..Bercerita juga mewujudkan PENGALAMAN...:)

Cerita Sejak 2008

Cerita Di Email Pun Boleh..:)

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh

Footer