Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

13 July 2009

Perlukah????



Hari ini sebenarnya saya dah plan nak ke Plaza Alam Sentral.....apa lagi..nak beli Camera Digital Olympus Series FE 3010 ...yang kononnya sedang di promosikan dengan harga jualan yang amat hebat...RM 599!!!...dari harga biasa RM 799..


Satu-satunya camera yang ada 12 megapixels dan dengan pakej 4GB pictures card dan accessori lainnya...


Pepagi lagi dah saya sediakan wang tunainya.....


Namun, dalam perjalanan menuju ke opis, terlintas difikiran tentang satu email yang pernah saya terima suatu ketika yang tak berapa lama dahulu...berkenaan solat hajat / istikarah yang perlu dilakukan apabila hendak membuat keputusan sekaligus memohon petunjuk kepada Allah agar terlindung dari segala kejahatan dan ketidakbaikan dari pemilihan yang dibuat...


Lantas, perasaan yang membuak itu, reda tiba-tiba....


Saya harus berfikir lebih panjang....perlu siasat lebih mendalam...perlu mendapatkan lebih pandangan dan informasi .....perlu menganalisa dengan lebih bijak......


Lalu, pada kengkwan se opis, saya merisik.... Art , Hayati, Haikal, Ida..........tima kasih naaaa....


Hasil Observation / Kesimpulan



1) Hmmmm...pilihan saya kurang tepat....


2) Kena survey lagi.....


3) Kena fikir lagi.....



Maka dengan itu, Alhamdulillah...masih selamat lagi duit yang saya sediakan tadi...pada Cik Abang duit diberi..."Abang tolong bank in balik naa".....

Dalam hati saya "Keluarkan pandai je...tak yah ditolong..nak bank in balik ..Cik Abang jugak yang dicarik "....

1 comment:

masni qisrine said...

survey la lagi..
kwn akak ada beli olympus ni..yg ada promosi cmni la..kureng berkualiti la...
1. gmbr xberapa klear
2. screen dh retak dh pnnn

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh