Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

20 July 2009

Trip Ke Pulau Pangkor, Perak & Foto


Pertama sekali ingin saya ucapkan terima kasih banyak-banyak kepada mereka yang terlibat samada secara langsung atau tidak langsung....dalam usaha menjayakan program hujung minggu kita ini...tanpa program seumpama ini, mungkin saya tidak berpeluang untuk menjejak kaki ke Pulau Pangkor ...tahun ini...tahun depan pun belum pasti.....
Alhamdulillah....diharapkan...Pengurus program.. tidak berputus asa dan serik untuk menguruskan program seperti ini di masa hadapan..........
Saya amat berharap agar program ini dapat mengeratkan lagi silaturrahim yang telah terjalin selama ini....ini adalah masanya untuk menenangkan fikiran.....
Berikut adalah serba sedikit maklumat tentang Trip yang dirancang...
Alhamdulillah ...saya kirakan..trip kali ini berjaya...

TRIP KE PULAU PANGKOR, PERAK

Hari : 18 hingga 19 (Sabtu & Ahad)

Bajet : 65 Ringgit Seorang...meliputi perbelanjaan a) Tambang feri dari Lumut ke Pangkor dan Pangkor ke Lumut b) Tambang Van dari jeti Pangkor ke Chalet dan Chalet ke Jati Pangkor c) Penginapan satu malam di Chalet Purnama Beach Resort , Teluk Nipah d) BBQ pada malamnya...Murahkan.?? Memang berbaloi...

Pengelola Utama : Arnida, Saripah Hayati, Nadia dan Zaki tidak dilupa Faz juga dan yang lainnya...(maafla kalau nama tidak dinyatakan disini)

Penyertaan : 29 peserta dewasa terdiri dari staf zon 5, PPF dan kawan kepada peserta ( 6 family ..yang lain tu..solo n single )

JADUAL SAYA SEKELUARGA
SABTU, 18 JULY
Bertolak dari Klang : Lebih kurang pukul 7 lebih (pagi sabtu)

Sampai di Manjung -rumah Abang Long : Lebih Kurang 11 Pagi . Sebab singgah Lekir dulu ..ingat Abang Long dah duduk di rumah baru mereka kat Lekir. Lagi pun nak hantar pokok bunga yang Abang Long kirim..

1:15 Tengah hari : Berkumpul di Jeti Lumut...semua dah ada..Tunggu saya.....heheh
3.00 Petang (lebih kurang ) : Sampai di Chalet Purnama Beach Resort- Simpan barang, solat dan rehat menghilangkan penat

4.10 Petang ( lebih kurang) : Turun ke pantai ...main air laut dan melawat kedai-kedai

6:30 Petang : Berkumpul di tempat yang hendak dibuat BBQ...yang ada pada masa tu Khairul, Faz, Muslina, Hanim dan saya...kemudian Yus (PPF)...tak lama lepas tu.. Ketua BBQ menyusul..Nadia...seterusnya Ketua Trip Arnida sefamily. Baru riuh dan rancak permulaan BBQ.

10 Malam ( lebih kurang ) : BBQ berakhir. Semua pulang ke bilik masing-masing dan buat aktiviti sendiri.....Saya sefamily tidak kemana-mana...tak sabar nak tidur..keletihan....

ESOK NYA - AHAD, 19 JULY

Seawal 7.30 Pagi Qaseh dah ajak jalan- jalan di luar sambil ambil angin pagi.. Nyaman betul...dah lama sangat tidak merasai udara sebaik pagi itu...

8.00 Pagi : Sarapan di rumah Ketua BBQ ( Panaskan balik makanan yang terlebih semalam ..jangan membazir )

8.45 Pagi (lebih kurang ) : Tempah bot ke Pulau GIAM. RM 10.00 seorang untuk pusing pulau dan aktiviti menyelam serta google untuk menyelam....

10.10 Pagi : Balik ke chalet untuk berkemas..Saya ni kalau berkemas kena ambil masa sikit...untung ada suami yang memantau masa yang perlu diambil...

11.00 Pagi : Siap berkemas dan rehat menghilangkan lelah sambil menunggu jam 12 tgh hari

11.45 Pagi : Bergerak ke kaunter untuk check out dan berkumpul dengan yang lain

12.30 Tgh hari : Bertolak ke Jeti Pangkor...menunggu di Jeti sambil meninjau di kedai berhampiran. Fendi ( suami Hidayati ) keciciran DOMPET ...dikhuatiri semasa aktiviti menyelam atau sebelumnya. Fendi perlu buat laporan di Balai Polis...Jadi kami ambil keputusan untuk mengambil feri ke Lumut pada 1.30 Petang.

1.30 Petang : Bertolak ke Lumut...

2.30 Petang : Sampai di rumah mak mentua di Manjung, makan dan rehat sebelum ke Pasar Malam, tepi Giant, Manjung

6.50 Petang : Bertolak pulang ke KLANG

9.40 Malam : Sampai di Klang

10.30 Malam : Selepas siang ikan dan simpan sayur...kami tidor....penat betul....

Alhamdulillah..Qaseh terjaga dalam pukul 4 pagi...dapatlah tido lama sikit menanti subuh untuk permulaan hari esok..

Esok...cutiiiiiii..........Alhamdulillah..

Sedikit Cerita


Bagi diri saya sendiri...sudah lama saya tidak menjejak kaki ke Pangkor. Seumur hidup baru dua kali (2x) berada disana. Pertama kali -rasanya masa saya di darjah 5, then kali kedua semasa belajar diploma di UiTM Manjung. Walaupun saya anak kelahiran daerah Manjung, untuk menjejakkan kaki ke Pulau Pangkor adalah mustahil pada ketika dulu (bagi diri saya ). Hendak ke pekan kecil Beruas juga jauh sekali..inikan pula tempat peranginan. Kenapa ??Kehidupan lalu....saya akan bercerita di lain masa......

Walaupun hati berasa risau juga...kerana mengingatkan email yang diterima tentang amaran ' JANGAN MENGHAMPIRI PANTAI DI BULAN JULY...KERANA DIJANGKAKAN TSUNAMI AKAN TERJADI. Apa lagi yang boleh dibuat.......

Pada Allah saya serahkan segalanya...ajal dan maut itu ditangan Allah. Bila tiba masanya..tidak akan lewat atau cepat walaupun sesaat...Ke Pulau Pangkor tetap kami pergi jua...namun sentiasa mengingati diri sendiri tentang kemungkinan yang akan berlaku....itu tidak mustahil ....
Untuk itu..inilah beberapa kenangan semasa di Pulau Pangkor.....



Qaseh -dalam perjalanan ke Manjung, Perak


Mira -dalam perjalanan ke Manjung, Perak

Baru sampai di Jeti Lumut



Tunggu Feri ke Pulau Pangkor





Di dermaga .....Menuju ke Feri




Dalam Feri.....teruja




Saadah dan Family...







Pandangan dari atas feri ....Navi Base






Melepaskan dahaga....






Dalam van menuju ke Pernama Beach Resort







Huih...sapa tu????





Sebelum ke pantai..singgah dulu di kedai....





Daddy dan Mira..






Vandalisme atau Mural??????






Qaseh takutkan air......menyorok!!!!






Bercanda di tepi pantai....Bersama Ketua Trip dan Ketua BBQ (pakai glasses)






Hahhh!! Dating !!! atas pokok pulak tu.... Burung Enggang dari pandangan belakang




Sebelum...BBQ





Rehat jap...penat mengipassss..... KETUA BBQ (Nad & suami-Zaki) dalam kepenatan



Macam nak habis semua ja tu....Din dan Kamal....




Keluarga sapa lah ni.....





Yati..dan anak-anak...anak saya pun Yati tolong jaga....TQ




Qaseh....tak nak buka jaket pelampung.....security first!!





Ini dia penyelam kita dah siap!!!!!




Daddy dan Mira....Google lebih besar dari muka Mira...



Saadah dan Family ..pantau dari atas bot jerr......



Jeng - jeng.....Macam SIFU penyelam laaaaa ...Art....a.k.a Ayah Darwish





Dah penat menyelam....





Hayati dan Suami ...Azam....




Depan pintu masuk Purnama Beach Resort...tunggu van....nak balik dahhh.........




Berkumpul sebelum van menjemput.....

3 comments:

masni qisrine said...

wahhh...seronoknya p jln2 lumut & pangkor. mengimbau kenangan lama tu

sumaiyah_nda said...

Masni: Seingat saya cuma ada kenangan yang agak 'kelat' semasa di sana dahulu....hehehe.. tapi kali ini...memberi kenangan yang manis..Alhamdulillah

shema_D said...

memang best kak...
banyak kenangn saya dengan ex-boy semua tempat akak pergi dah 4 kali saya bersama dia... tak mampu lagi nak jejak pangkor, hubungan terputus sebabkan family saya, apa nasib saya..
buat pengetahuan akan navy based tu dah mcm kwsn istirehat saya, slalu bercuti dengan dia kat sana kebetulan abg sedara dia chef kat Navy, my ex pulak leftenan kat sana. sedih....tk mungkin akan jejak lagi pangkor..tak sanggup

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh