Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

26 October 2009

Awak Dilamar - Menghitung Hari

Semakin dekat harinya, semakin berdebar rasa. Semakin difikirkan barang yang belum dikemaskan, semakin serabut fikiran...semakin hampir masa dan waktunya..semakin sesak nafas...kerana makin banyak pula kerja yang perlu ditengok-tengok dan disiapkan. Ketika ini barulah terfikir...ungkapan 'BERINGAT PADA MASA TERLUANG SEBELUM DATANG WAKTU SIBUK'....sesuai benar ditujukan kepada saya ketika ini.....terasa jugak ketidak keruannya...2 almari belum habis dikemas...yang dibawah meja ni juga sudah lama terperosok tidak dilihat...yang diatas meja ni pun ntah bila nak clear..yang di belakang meja nun...lagilah...adehhhh....banyaknye...

Dengan sebab itu, di minggu terakhir ini, hari ini, saya mula berkemas barang-barang peninggalan dalam 1 almari dan 1 kabinet. Baru kemas tak sampai sejam lebih dah lenguh satu badan...hmmm...rupa-rupanya banyak jugak barang-barang 'sejarah' saja yang terperuk dalam almari n kabinet ni..tak berusik...sebelum ini, rasa macam masih diperlukan lagi semua dokumen 'sejarah' ni..tapi heran pulak..bila tiba waktu macam ni..semua barang 'sejarah' tu saya humban dalam beg plastik untuk dijadikan sampah ja....bleh pulak macam tu...lepas tu senang je bagitau pada adik cleaner opis saya untuk tolong angkatkan sampah saya yang banyak dan berat tu...terima kasih neng ya...kalau neng tak de alamatnya terpaksala saya angkat n buang sendiri....

Baru kemas 1/2 almari n 1/2 kabinet...belum kemas satu rumah nanti bila nak pindah rumah nanti...itu pun dah rasa tak leh angkat tinggi dah tangan ni...lenguh!..maknanya..saya dah makin tua....

Untuk hari ini, 1/2 almari n kabinet dulu di kemaskan. Esok sambung lagi..kalau rajin petang karang buat balik......

Semoga diberi kekuatan dan kesempatan untuk melakukan perkara yang dirancang....

Sekian

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh