Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

23 November 2009

Dari Konpius...Baik Langgar...

Salam..

Hari Sabtu lepas, lepas habis kelas jam 5.00 petang kami pergi Giant, Bukit Tinggi, Klang. Setelah pusing satu Giant dan mengambil barangan yang hendak dibeli, kami kekaunter untuk membayar...sewaktu menunggu Cik Abang membayar di kaunter, tetiba saya di gesel oleh seorang wanita dengan handbag nya...

'Sori ye' wanita tu meminta maaf..

Macam biasa saya membalas secepatnya ' Eh.. tak pe-tak pe.'

Tapi, saya di gesel lagi dengan beg tangannya.. walaupun saya telah memberi ruang untuk dia berlalu..saya dalam keadaan sedang membelakangkan dia..wanita itu juga sedang membelakangkan saya..tetapi kenapa masih menghimpit saya???

Lalu saya terus lagi kedepan menyangkakan ruang yang diberi mungkin tak memadai baginya..

Tetiba, wanita itu memusingkan mukanya dan 'usaha' benar dia seperti ingin melihat saya. Saya jadi serbasalah kerana memikirkan ruang untuk berlalu yang diberikan masih belum cukup luas untuknya.

' Ni Linda kan?' sapa wanita itu.

Tergamam...saya pula memusingkan kepala untuk melihatnya...

'Hah?' seperti saya kenal..tapi lupa pula namanya...

'aaaa....Muslihah kan?' sapa saya pula...

Saya mulala bersembang itu dan ini...dari kaunter bayaran ke tepi pintu keluar dalam GIANT tu....hehe kawan lama rupanya....dah berubah dah dia... mungkin makin peramah......Muslihah adalah kawan sekolah saya di Sekolah Menengah Raja Shahriman, Beruas, Perak. Saya tak pernah sekelas dengannya..tapi suami saya pernah satu kelas dengannya semasa di Tingkatan 1. Tapi saya yang lebih rapat dan ramah dengannya dari dulu lagi. Dulu saya takut dengan dia ni...sebab..'agak garang'...ehehh.. saya takut dengan orang yang lantang suaranya...heheh (sori Muslihah)... bukan hanya dia..ada beberapa orang lagi yang saya rasa takut ..mungkin kerana 'lagak garang' mereka ....dulu-dulu laa.....

Dengan Muslihah, walaupun dia 'agak garang'...saya rasa seperti 'dimanjakan' dia ja...saya pernah beraya dirumahnya, kami makan bersama pada waktu rehat...dan bersembang jika ada peluang di waktu petang ..biasanya waktu menunggu latihan sukan sekolah...

Itulah serba sikit berkenaan kawan lama saya ni....lebih kurang 13 Tahun tak jumpa...


***************

Dalam kereta, saya terkenangkan kembali apa yang disembangkan dengan Muslihah...teringat kata-kata ikhlas Muslihah semasa awal teguran tu....katanya..

" Aku dah lama nampak hang ngan Syam kat dalam tu...tapi dok takut salah orang pulak..hang pulak macam tak kenal aku ja.....tiba-tiba jumpa pulak kat kaunter...apalagi...dari aku konpius...BAIK AKU LANGGAQ ja......"

mmmm.....betul gak tu. Kalau Muslihah tak gesel saya dengan handbagnya tadi, mesti saya tak 'jumpa' dia...walhal dia berada amat hampir dengan saya......


Alhamdulillah....Terima Kasih Kerana MELANGGAR saya.....

Jadi pesanan untuk kengkawan lama saya..jika jumpa saya boleh la buat taktik Muslihah ni......kalau segan nak tegur la..dan hanya untuk WANITA je..hahahha

Sekian...

4 comments:

m.q said...

linda bila kita nk sambung master ni???

ibusumaiyah said...

m.q : kak...bile tu kak? akak jgn balik perak lagi tau.....saya ikut akak...hehehe

Anonymous said...

akum pn linda.ni tengku aiman....kenal tak????bgsla dpt jejak kasih ngan kwn kat giant..nice n beautiful blog....

ibusumaiyah said...

Anonymous : Ampun Tuanku....patik kenal Tuanku...tq sudi singgah diblog hamba...singgah la lagi ye...boleh juga add hamba dalam facebook...heheh...

tq

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh