Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

07 November 2009

Jumpa Linda Lagi.....Di Kelas Jahitan

Sabtu
8.22 Malam

Salam

Hari ini bermula la hari pertama kelas menjahit saya...Setelah 6 tahun tinggal di taman ni tak pernah saya cuba-cuba mencari kelas menjahit sekitar perumahan ni. Alih-alih, bila opis mate belajar menjahit kelam kabut saya nak join gak..heheh...pertama sebab kelas menjahit itu diadakan dekat benar dengan perumahan saya..leih kurang 5 minit perjalanan ja dari umah saya..dekat kan..??? Yang keduanya kerana opis mate saya yang dah belajar tu ...lelaki....aduhh....rasa tercabar!!! Jangan marah naa Art..

Tapi...lama jugak la permohonan untuk belajar menjahit ni asyik ditolak jer oleh Cik Abang. Tapi ntah macam mana permohonan di kaji semula..dan diluluskan 2 minggu lepas...itu pun selepas berjumpa dengan Art waktu beraya di rumah Ida ( opis mate gak) di Puncak Alam. ..Lalu apalagi..saya pun promote laaa yang Art pergi opis pakai kemeja yang dijahit sendiri.....ye ye saya promote kat cik Abang...itu ini - begitu begini saya promote...hehehe..akhirnya dapat gak kebenaran untuk belajar...YEssssssssss....

Sabtu lepas cik abang dan saya pergi ke kelas Ain Kasih yang terletak di rumah kedai Taman Andalas, Klang ( blog kak ain ada saya letakkan di tepi ni haaa)...siap register terus...nampak nya cik abang memang support..sebab dia yang bayarkan yuran ....thank u ...cik abang kiter memang best...( bab tu best la yer...). Saya cuma pilih untuk datang kelas pada hari sabtu jer...jam 9.30 sampai 3.00 petang. Kalau week day..tak larat nak g kelas lepas balik opis...dah sah penat.. lagi pun cuma nak isi masa lapang ja...sementara ada berdekatan ni...tahun depan kalau dah pindah jauh sikit...tak tahu lah pulak macam mana...

Kelas hari ni....menyalin semua pola baju...tak nampak pula yang lain...cuma saya dan seorang lagi..ak ingat namanya...

kak Ain ajar macam mana nak buat pola ikut saiz badan sendiri...dannn...sampai mengantuk saya nak habiskan semua tu.....tapi mengenangkan komitment yang cik abang dah bagi...dihabiskan juga ....kalau ikut mata tadi...nak minta balik dah pukul 12.30 ......hahahah...minggu depan mungkin lukis pola / dasar baju ikut saiz sebenar pulak kot....lupa nak tanya Kak Ain...

Teacher saya..Kak Ain...sporting habis...rasa selesa sangat....taklah kekok nak bertanya....saya pulak..dah jadi lembab pulak bab menulis tangan ni..apatah lagi melukis..maklum lah .....dah tua pun ye jugak...

Dah nak petang tu...dalam jam 2 petang..baru lah datang 2 orang pelajar 'senior' kelas jahitan Kak Ain...

Bila Kak Ain perkenalkan pada saya....kedua-duanya di panggil LINDA.....aiseymen.....

Kat UiTM pun ade 2 lagi LINDA...kat sini pun jumpa lagi LINDA...2 jugak....keciknya dunia ni...

.......Sekian.......

1 comment:

m.q said...

linda ada di mana-mana saja
hihihihih...

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh