Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

10 December 2009

Kepala Amira Besar???



Kejadian ini berlaku pada malam ahad lepas...


"Ibu...kenapa kepala Amira besar?"

Huih...apehal pulak ni..saya pandang tepat mata anak saya...nape plak ni...kerutkan dahi..secepatnya saya membelek kepala anak dara saya tu...tak de apa-ape pun...lalu saya bertanya..."Ape yang besar?".. Panik juga dibuatnya..dah check dah ..takde bengkak pun...

"Kepala Amira ni...kenapa kepala Amira besar" Anak saya masih tunjuk kepala dia dengan memek muka yang kesedihan...

Adeh...kepala besar kerrr?? ingatkan ape lah tadi..terperanjat ibu dia yang tengah khusyuk buat kerja opis (yang dibawa balik umah).

Saya pandang daddy yang dari tadi khusuk juga melayan television dengan Baby...Nampaknya Daddy pun terkejut jugak kot dengan pertanyaan 'serius' anak sulongnya tu...

Ibunya tergelak ...tak tahan nak gelak..Daddy buat-buat tak dengar...dalam hati nak tergelak juga lah tu tengok saya panik periksa kepala anak.

Amira mula tarik muka...

" Oooooo....kepala Amira ni BESAR ker?" sambil memegang atas kepalanya..

Masih menahan rasa gelihati bila melihat Amira semakin mencebik bibir tanda sedih...

" A ah..kepala Amira ni BESAR sangat...kiter tak nak kepala besar...kiter nak kepala KECIK...."...Mencebik lagi...


"..Tak pela kepala besar..sebab badan Amira dah besar..tinggi ...dah nak sama ngan ibu dah.." cuba memujuk...

Amira nampak macam tak puas hati....

" Tak pe kepala Amira besar...JANGAN BESAR KEPALA dah la..." perkataan besar kepala itu saya tekankan sikit...

" Kiter tak nak..." balas nya lagi..


"Ok la...kalau tak nak kepala ni jadi besar lagi.....jangan melawan cakap ibu yer..." saya memberi solution...sebenarnya tak tahan tengok Amira mencebik..kalau tak cepat diredhakan mula melarat nak menangis...


"...Ibu..kiter jangan gaduh dengan adik ker?" tetiba Amira sambung sebelum kembali kedalam bilik semula...mungkin nak lihat di cermin lagi sekali...kepalanya dah kecik ke belum...

" Yerr..." sambung kerja semula....

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh