Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

18 January 2010

Lebih Tua ....

Kawan lama saya, Rajkumar beberapa kali tinggalkan komen di Facebook saya ..katanya, saya dah tua / nampak tua..eheheh..dia tak tahu sebenarnya saya lebih TUA dari yang dikatakan...tak caya?? biar saya ceritakan sikit..

Sebelum raya haji tahun 2009, kami sekeluarga dikunjungi oleh saudara dari Kedah. Kalau nak kira pertalian tu..kira macam sepupu kepada saya la. Anak saudara arwah abah.Arwah abah selalu ingatkan..yang kami masih ada saudara yang boleh menjadi wali jika diperlukan.

Cerita bab TUA ni...saya cuma menjadi tua bila melawat saudara di Negeri Kedah..atau bila sedara dari Kedah datang melawat kami...hehhe


Yang pakai songkok ni la anak saudara arwah abah..kira sepupu saya...saya kena panggil dia 'abang Chik'...(tak terpanggil saya dibuatnya)..dengan isterinya (nampak sekerat badan tu)..Tam...alahai...30 tahun saya ambil masa untuk biasakan diri panggilan tu..


Yang berbaju putih tu anak saudara saya..dipanggilnya saya dengan pangkat Mak Ndak...depannya pun sama...Rahim umur dah 40 lebih tapi kenal panggil 'mak..' kat saya. Walaupun dia di Port Klang, dan saya di Klang..kalau tak datang umah..alamatnya tak tahu la yang saya ada anak sedara disini. Yang tengah tu??hehe


Pasangan ni pun kena panggil saya dengan pangkat 'Mak..' juga. Zainab dan suaminya ( tak ingat nama), tinggal di TTDI Shah Alam, bekerja di SIRIM. Umur..saya anggarkan pertengahan 30 an la...

Menurut 'Abang Chik'...kalau pergi Kedah..saya dah ada cucu untuk diperkenalkan..saya tahu cucu saya dah berumur 50-60an ...dan ade cicit yang sedia untuk diperkenalkan juga...hahahaahah

Sungguh tua rupanya saya ni....kata kakak saya..kalau tak nak TUA... JANGAN pergi KEDAH...hahaha...Gurau jer yer...

2 comments:

m.q said...

makin tua makin byk panglaman
hahahah

Acik Aminbakish said...

mana jumpe saya..?? hihi, pepun terima kasih datang melawat. ;)

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh