Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

31 January 2010

Tak Sah Kalau Tak Gaduh..!

Ahad
31.01.10


Adik!! jangan diduduk situ!!..tinggi suara Amira

'Biarlaaa"..Qaseh membalas..walaupun agak telo dan kelat sikit sebutannya.. tapi tetap nak membalas...

.. Asyik 'gaduh' jer...gaduh gaya diaorang...Qaseh tu..walaupun baru pandai cakap sikit-sikit..tapi bab 'menjawab' kata-kata kakaknyer...ngalahkan budak 5 tahun...
Seingat saya, dari pemerhatian, tak ada satu masa pun antara mereka , ketika bermain/bersama..yang tiada kedua-dua unsur ini ..GADUH dan BAIK ...

Sama ada GADUH dahulu kemudian BAIK/AKRAB...atau BAIK/AKRAB dahulu, kemudian GADUH..itu je la keadaan nyer..

Kalau Qaseh berada di posisi kalah...dia akan menjerit dan menangis...

Kalau Kakak Amira yang sudah kekalahan...dia akan menangis je terus...

Daddy pulak..kalau anak-anak bergaduh..cuma ucap " sudah la..sudah la Baby..sudah la Mira..." sebab tak tahan nak gelakkan diaorang...kalau gelak terus depan diaorang..lagi 2-2 menangis ..sedih sangatlah konon...

Ibu?? ..ehhe..ibu tetap tahan gelak...tak boleh lepaskan ketawa gak...aduhai....



Kakak Amira dan Baby Qaseh berpicnic di luar rumah..bawah pokok mangga...




Kalau ikut ibu ni...tak mahu rasanya biarkan anak-anak ni membesar...nak mereka begini saja...biar pun bising dengan gaduh, ketawa, tangis, jeritan dan macam-macam lagi karenah..itulah yang menghiburkan..itu lah yang menyenangkan..(walaupun tak dinafikan kenkadang tu naik gak darah ni..)namun..keseluruhannya...ini yang akan PALING buat ibu dan Daddy RINDU disuatu hari nanti....

1 comment:

m.q said...

jd ibu kdg2 susah kan..
sbb klu anak2 bt muka seposen bila taime kena marah....
ibu kena tahan gelak jgk2 sbb nk tunjuk muka garang kannnn...
huhuhu

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh