Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

11 February 2010

Entry Versi Perasan...(ahhaa)

Selasa
09.02.10

Kami berkunjung ke rumah Kakak Ipar di Lekir,Perak ahad lepas sebelum pulang ke Klang. Tengah lepak kat pegola yang baru dibuat sendiri oleh Abang Long..kawan Abang Long datang bertandang sama..Kawan Abang Long kenal lah juga ngan Cik Abang saya ni.

Setelah hampir sejam bersembang, tetiba kedengaran pecah ketawa di kalangan mereka...yang tak best tu sambil memandang-mandang saya yang dok sibuk menguruskan Baby. Apelah yang diketawakan tu???

" Ler...ingatkan tengah tunggu SPM!..." tetamu bercakap sambil ketawa.

" Abih ni sapa?" menunjuk kearah saya. Arhh sudah..saya senyum jer..sebab tak paham lagi ape yang di ketawakan.

" Ni wife dia laa...anak dah dua dah .."...balas Abang Long..mmmm rasa macam dah dapat agak apa topik yang di perkatakan ni...

"Berapa umur ?"..giliran isterinya pula bertanyakan saya..

" 31.." senyum lagi saya...

" laaarr....aku ingatkan adik Nab (kakak ipar saya)...." tetamu cam tak percaya lagi..

ish ish...sah depa dah tersalah tafsir...nampak muda sangat ke?? ( hehehe) sampai cik abang pun dikatakan baru Tingkatan 5.....mmmm kalau Cik Abang macam tingkatan 5...saya pulak macam tingkatan berapa?? hehehe( mula nak perasan lah tu..)

***********************************

Masa inai kami masih merah dijari..lebih kurang 7 tahun dahulu, ade juga pakcik yang tetiba bertanyakan berapa A yang kami dapat. Masa tu kami sedang menunggu giliran untuk fotostat dan liminate sijil nikah dikedai fotostat dekat dengan stesen bas Manjung. Dengan agak terpinga dan terkejut boleh pula Cik Abang beritahu berapa A yang diperolehinya..(ye la..orang ada A banyakk)..." owh..anak saya dapat 3A ja.." sambil menunjukkan anaknya " Alhamdulillah" balas Cik Abang.. Rupanya pakcik tersebut mahu buat salinan fotostat slip PMR ..di kedai yang sama... hik hik hik..mungkin dia tak perasan inai di jari kami.

p/s (buat diri sendiri)..Janganlah perasan muda sangat sebab sebenarnya dah tua dah pun..Tiada apa yang perlu dibanggakan..malah itulah yang perlu ditakuti... YANG CANTIK MUDA SEMPURNA ITU ADALAH MILIK ALLAH SWT.

1 comment:

Mrs Azuhaizat said...

tu la untungnya badan saiz kecik...awet muda ja.. :)

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh