Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

05 March 2010

Amira Berpesan...

Saya selalu berpesan pada Amira setiap kali bersalam sebelum dia ikut Daddy kesekolahnya..

Pertama
" Amira belajar rajin-rajin yer" atau " Amira belajar baik-baik yer"

Kedua
"Amira makan banyak-banyak tau" ....saya pesankan ini sebab Amira ni susah benar nak makan di rumah. Harap-harap kat sekolah di seronok nak makan bersama kenkawan...dia pemilih betul bab makan. Tak nak sayur..kalau ikan..cuma ikan kembung goreng garing saja pilihannya. And most of the time..Amira hanya makan nasi putih dan kuah saja...mmmmmm..kalau pegi kenduri...tak larat nak jawab soalan orang yang ramah bertanya..terutama yang duduk semeja dengan kami..hehe

Ketiga
" Amira jangan ambil/terima barang orang tau"
"Amira jangan ambil kalau kawan-kawan bagi barang yer".....
Pesanan ini exclusive saya berikan kepada Amira sejak seminggu yang lalu. Apabila dia bawa balik barang kepunyaan kawannya (mungkin) ke rumah. Saya bertanyakan pada teachernya...jika-jika dia mengambil barang orang lain...teacher menjawab "....dia ade kawan rapat di sekolah ni...Nana, Insyirah...dan beberapa nama lagi yang dinamakan...diaorang suka sangat bertukar barang..."...mmm padanla Mira ade sebut..." Nana kasik kiter..." bila saya mula marahkan dia kerana ada barang yang tak pernah saya belikan ..ada dalam begnya...saya minta Amira pulangkan semula barang yang diambil...dan Alhamdulillah..dia menurut..keesokannya Amira menunjukkan beg nya yang dah kosong...Semenjak itu lah saya menambah pesanan KETIGA ini...

Kalau di rumah....

" Amira main baik-baik dengan Baby yer...tak nak/ jangan gaduh-gaduh yer..."


Hari ini....
Daddy kena hantar kami semua ke destinasi masing-masing...masuk jer di kawasan kerja saya...Amira pandang saya ....

Pertama..
" Ibu...ibu kerja baik-baik yer....." ..saya senyum dan jawab..."baik"...

Kedua...
" Ibu...ibu makan tau...." ....saya jawab " baik"

Ketiga....
" Ibu...Ibu JANGAN GADUH-GADUH YER...kawan baik-baik tau"....

errrkkk...sabor je la......

Saya jawab...." ibu tak de  gaduh dengan sape-sape pun...tak baik..nanti Allah marah.."

...Amira senyum..puas hati lah kot.....

3 comments:

faz said...

pandai kak mira pesan kat ibu.... ;)

m.q said...

hahahah...dia pulak yg kasik pesan

kak su said...

kelako..
ragam anak2 zaman skrg kan..
macam2..
moga jd anak yg pintar

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh