Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

23 June 2010

Alhamdulillah....Juara Pantun?? cam tak caya jaa

Salam...

Fuh....tak sabar nak buat entry ni...hahhaa..(biasa laa belum apa-apa dah ketawa..)..petamanya...nak lafaz syukur yang amat sangat kepada Allah s.w.t. kerana ngan limpah kurniaNYA lah saya dianugerahkan semua yang didoakan untuk hari ini dan semalam...dek kerana takut-kecut perut sampai kempis perut-gementar tahap kritikal-gemuruh lain macam ..sejak di pilih boss jabatan untuk masuk bertanding Berbalas Pantun bagi sambutan Hari Kualiti Pejabat Bendahari itu  ari...saya berdoa dengan pelbagai doa dari Allah...terutama sekali di jauhkan rasa gemuruh yang menjadi-jadi ni....

Nah...memang Allah Maha Mendengar dan Maha Memberi...dia berikan saya ..bukan satu ..malah semua ..malah..lebih lagi diberikan pada saya dan kumpulan Pantun saya pada hari ini....

Kami JUARA pantun bagi julung-julung kali nya diadakan  sempena sambutan hari kualiti...Fuh...bagai tak caya siotttt.....lebih tak percaya lagii...Pemantun Lelaki Terbaik juga dimenangi oleh rakan pasukan saya..HERMY.......nak lagi gempakk...haaaaaaa....PEMANTUN WANITA TERBAIK pula.. di kaut oleh kumpulan kami jugak...sapa dia tuu....ahhaha..ini dia dipersilakan PUAN NOOR MASLINDA MD ZAIN....muahahahaha...bagai nak pengsan mendengar nama sendiri di panggil...

Kenapa terkejut sangat???

Memang banyak kejutannya :
1) Dalam kumpulan kami, hanya Zety jer yang ade pengalaman berlawan pantun-pantun ni...so..dialah Ketua kumpulan kami..hahaha..tapi dia memang boss pun..hehe..aku ngan hermy?..first time siottt....masa sekolah dulu, satu habuk pantun pun tak pernah di cipta..ini kan plak nak bertanding...tak pernah mimpi pun

2)  Masa pertandingan, tak sangka boleh beli kebanyakan pantun..walaupun ngan pantun penyelamat diri..haha

3) Paling tak nak..adalah bertemu ngan SIFU dalam separuh akhir pantun...gerun gilerrrrrrrrr......tak tipu ni sifu (zon 2),...saya siap berdoa lagi tak bertemu sifu...tapi...andai bertemu juga..saya berharap kami dapat kalahkan sifu...hahahaha (boleh tak camtu...kejam tak saya..)..itu sebab gerun tau...soalan sifu semuanya maut oooo..

4) Bila masuk final...ingatkan mudah bila dah melepas SIFU-sifu zon 2 tu..tapi meleset jugak...jualan pantun deme maut gak oooo....saya dah kehabisan pantun jual dah...sebab nampak deme cam dah standby ngan jawapan yang saya dah sedia...tapi..dah tukar soalan pantun pun..boleh gak deme membeli...adeeehh...

5) Boleh lak saya menyerah diri...sporting mengenakan sampin di bahu dan kepala??? hahaha Ala-ala perempuan melayu terakhir gituuu.....

6).............tettttttttttttttttt...........tak leh nak pikir dah KEJUTAN apa lagi...sebab sampai la ni pun tak ilang lagi rasa renjatan siang tadi .....kweng-kweng-kweng....poyossss..

Kredit to:

1) Boss jabatan  - sebab PAKSA kitaorang masuk bertanding ..walaupun waktu pemilihan tu saya tak de...huhu
2)  Zety Zin - sebab jadi ketua pasukan yang banyak memberi bantuan, sporting menjadi Wanita Melayu Terakhir
3) Hermy - Sporting gilerrrr....disuruh berbaju melayu , bersongkok, bersampin, berbunga...semuanya di ikuttt jerr....besssttt...cayalah..
4) Kak sheren rozenne, sheena, hani - sebab usaha dapatkan sampin lagi satu untuk kami, tak jemu menyokong...dan PAKSA  serta rela 'menyolek' kami pakai sampin  untuk jadi Wanita Melayu Terakhir Malaysia...hahaha 
5) Amin - tolong cabutkan no giliran masa semua ahli pantun BERCUTI....ehhehe
6) Abang jenal - bagi pinjam buku 5 's
7) Penyokong Gelap yang lain...hahahaha

Tahniah untuk BPAS kerana MENANG :

1) JOHAN  dalam berbalas pantun,
2) Melahirkan PEMANTUN LELAKI & WANITA TERBAIK
3) NAIB JOHAN dalam Konvensyen 5's
4) SAGUHATI dalam Pertandingan Pidato

Tasik Kenyir, Bukan di Belitong,
Jangan di sia, usaha sepakat,
Bulat air , kerana pembentung,
Bulat manusia, kerana muafakat,

........tettttttttttttttttttttttt.......

3 comments:

Zety Zin said...

siap bagi pantun penutup kat bawah entri tu. hehehe.

memang sampai sekarang pun still rasa macam tak percaya lagi kan? haha. poyo tak statement saya?

anyway, tahniah kak linda jadi pemantun terbaik. memang terbaekk wokk.... best giler style akak pantun.

Anonymous said...

tahniah linda!!!!ko mmg the best...buat ape pun mnjadi...harap2 reunion batch'96 nnti meletop...hihihi

ibusumaiyah said...

zety: ilmu pantun lembek benyerrr...hehehe..tq..

riza: woh tima kasih riza....kalau ko balik join renuion..mesti lagi meletup-letup..balik la riza...balik laaaa...:(

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh