Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

29 June 2010

Menuju Ke Mode Normal

Salam..

Wah..dah seminggu berlalu..otak kiri ni masih berpantun lagi...seni ker tu?...adeh..bait-bait pantun masih berlegar-legar....nak muntah ker?...jangan la muntah....(asyik sebut pantunnnn jerr...mentang-mentang lah juara...ahaks...)...sebenarnya...dan rasanya..kalau tak dapat juara lagi laaaa terngiang-ngiang di otak kiri ni....

Actually...bila di pikirkan...ade satu perkara yang tak berapa berkenan dalam tempoh pertandingan berlangsung..(ape lagi la linda ni...dah menang pun banyak lak songehnyer..) ..alaaa...bukannyer ape...ini cuma nak mengingatkan diri sendiri jer...manalah tau kot lain-lain kali kena PAKSA masuk lagi....leh ker ayat ni?...

Dalam sessi pertandingan tu kan...yang kurang berkenan di hati apabila pemantun-pemantun ada / gemar menggunakan perkataan yang (bagi aku)...kurang sedap di masukkan dalam pantun...malah tak sedap gak bila mnyebutnya untuk tujuan pantun suka-suka ni...(ish...mungkin dia memang suka dengan perkataan tu   yg ko sibuk ni ape sal linda woi,,,)....tak kiralah ape jua tujuan di hatinya...tapi aku tak suka dengar perkataan...SOMBONG, KALAU BIJAK, JIKA CERDIK dan lain -lain.. dalam pantun  yang di jual..

kenapa?..ape yang masalah ko ni linda?....

Hee...bukanlah masalah sgt pun pada aku...ikut suka la nak sebut ape pun...tapi kalau sebut ngan tak kena gaya memang melekat lak dalam hati ni...melekat sebab tak sempat nak balas pada masa itu...hehehe (aku pun dah ade penyakit hati ker...jauhkan lah ia dari ku yaAllah...).....

Jualan pantun memang dituju untuk group aku beli....dalam bait pantun itu...ade lah ayat dia..."KALAU PUAN BIJAK TAK SOMBONG"..lebih kurang gitu lah ayatnyer...tapi perkataan sombong itu memang jelas di tekankan suaranya.....arghhhhh....walaupun dia tidak bermaksudkan ape....tapi...bagi ku...pantun yang disampaikan boleh melambangkan peribadi diri pemantun....????????????? tettttt.....nampak cam tak logik kan? memain jer laaa....lawan antara zon jer...yang ko hiba sangat ni ape hal linda?......

Mungkin mainan bagi yg tidak kisah...tapi tersentuh juga bagi yang berfikir.......

Pantun itu penyampai hasrat...indahkanlah bahasanya...lambang indah jua peribadi penyampai...(cewahhh linda...sejak bila bercinta ngan pantun ni?)

Tapi betul...tak tipu..memang boleh mencerminkan peribadi kita bila menjual beli pantun itu...Hati -hati yer...

1 comment:

Anonymous said...

agree...(mana sepanduk nieh).bkn dlm masa berpantun jer yek.dlm kehidupan seharian juga.klu tidak, masakan pelbagai pepatah lahir kerana bahasa mulut, eg;kerana mulut,badan..., terlajak perahu boleh....hah...gtulah.

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh