Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

26 July 2010

Akhirnya Siap Jugak Tempahan Pertama....Alhamdulillah..

Salam,
Hahaha....(cam biasa..ketawa dulu..) kali ni nak cerita pasal aku n kekreative'an aku yang tak seberapa tu...ari tu kan dah masuk kelas menjahit...sepatutnyer tahap pertama ni kena belajar 9 jenis baju...tapi aku yang lambat ni..baru 4 jenis baju aku belajar..ahhaha...dah tu, ni 2 bulan tak g kelas..sibuk lah konon..(tapi memang ye pun ..sibuk tull)..bulan puasa ni dah kelas tutup...so..lepas raya lah sambung plak ..InsyaAllah...

Belajar baju yang penting n suka jer dulu..seperti baju kurung dan kurung pesak gantung/kurung pahang. Baju kurung moden pun dah belajar...tapi...tak ler berani nak wat kat orang...


Haaaa....ini dia rupe baju kurung pertama yang aku jahit untuk tempahan pertama dari x-opis mate..dah 4 tahun dia minta aku jahitkan baju dia...ni la baru berani nak amik tempah..tu pun ngan banyak tul syarat yang aku letak  1) kain cotton sahaja  2) baju kurung sahaja  3) kain getah semua  4) Jangan kasik kain yang ade kaki..tak berani lagi nak wat    5) yang paling penting ..Tiada had masa..sebab aku agak sibuk ngan urusan lain...mujur la dia amat memahami...lagi pun aku baru nak taktih..so dia kata " take your time linda..asalkan siap baju aku dah ler.."dan baju dia siap selepas 2 bulan dia hantar...heheeh...tq sahabat...:)
 

Senang wat baju ni...penempahnyer pun paham aku ni camner...dia tak nak sembat kat hujung tangan n pelipat hujung baju...dia nak aku jahitkan ngan mesin jer...corak sikit, cam gambar atas nii...lebih tahan lama...:).sebagai pengenalan..aku amik tempahan ngan harga yang amat minimum...tak berani nak cakap kat sini...hahaha..biarlah rahsia..(poyosss)

Gambar bawah ni ape plak?....ini saje jer nak bagitau...baju raya ku tahun 2007..memula dah siap pakai dah ngan manik tabur...dah pakai g raya dah...pastu tak puas hati..nak wat lagi lebar/tinggi manik tu...sudah nyer...tahun 2010 baru siap jahit maniknyer....ini laaa rupenyer...tak de lerr ape sangat...berat jer lebih..



SEKIAN...jumpa lagi..:)

1 comment:

rahayu said...

not bad..... oklah 2 linda... yg penting bajunya jd... lps ni mesti byk tempahan... boleh ayu tmpah sepasang? nk rasa pakai baju yg linda buat... hehehe.

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh