Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

28 July 2010

Jururawat Peribadi..

Salam,

Suhu badan amira naik lagi bila malam tiba...39.3 C..kelmarin 39.7 C. Sebelum tu pun 39 C lebih gak...mmm...ari ni aku cuti bila pagi tadi panas badan amira tak surut-surut...masuk ari ni...dah 5 hari dia demam + selesema + batuk (baru 2 ari)...Qaseh plak, sejak semalam di serang food poisoning lagi...muntah + cirit-birit...

Wahh....dikesempatan ini , aku cuti emergency...bawa kedua-duanya ke KPJ -SMC..bukan nye ape..sebab rekod Qaseh n Amira dah memang ade di situ....mungkin tak perlu g klinik sebab  kang dia refer gak ke hospital..dan aku kompom pilih KPJ-SMC gak ... dengan itu, pergi je la terus.

Pengalaman bagi aku...sebab kena bawa kedua-dua anak yang sedang sakit ker hospital SENDIRIAN...kenapa Daddy tak temankan?...:)...Daddy baru mula kerja di tempat baru...jadi tak sedap la nak beriya ajak daddy teman, sedangkan aku memang boleh wat sendiri...boleh drive sendiri, dah biasa g hospital tu sendiri, hospital tu pun mudah di akses dan tidak menyulitkan....... dan yang paling penting....daddy tinggalkan kad kredit untuk pembayaran bil....hehehe.....

Lepas dianogsis....Qaseh - cam biasa...food poisoning..ubat pun same jer macam yang sebelum-sebelum ni punya..maxalon (tahan muntah) + smecta ( cirit birit) + paracetermol ( legakan demam)...
Amira - kena wat blood test n the result is peglet darah 180...masih tahap normal..tapi kena hati-hati..jika demam berterusan jugak sampai jumaat ni...kena g balik sepital n buat blood test lagi....risau jika terkena DENGGI....tengah musim denggi pun now ni...Selangor kan memegang rekod denggi tertinggi ...hehehe...lagi pun Amira pernah kena denggi masa umur 10 bulan dulu....Tu yang menambahkan kerisauan tu....

mmm..sementelahan itu...aku singgah di opis untuk amik kerja -kerja yang boleh di bawa n diBUAT di umah semantara menjadi JURUWATPERIBADI ni...semakan interim 2...kena siap minggu ni...kalau bagi excuse kat boss...dia nak layan ker?...ahak.. tak pe la....then....aku apply cuti 3 hari.....rasa nak bersama anak-anak  lah plak now ni....rasa gembira pun ade ....asbab meraka demam...maka aku leh la guna masa itu...sebagai masa qualiti kami....:)

Tapi....sebelum tu....lepas singgah opis...aku terus ke Setia Alam...sendirian bersama anak-anak gak ..bertemu ngan wakil kontraktor kitchen cabinet kami....nak ukur ntah ape ntah lagi...ni pun satu hal gak...masuk ni dah 3 kali ukur...tak tau la plak kalau memang cara depa cam tu....seb baik aku cuti...tapi kesian kat amira...nak tido + rehat pun payah ari ni....

Untuk pertama kalinye aku berjaya ke Setia Alam - drive sendiri .....dan ...balik ke Klang tanpa sesat dan dengan selamatnya....fuhhhh.....tu la selalu tu...dok jadi co-pilot ..berangan jerr..bukan nak tgk jalan....ehhehe...

Ape pun, mulai ari ni....JURURAWAT PERIBADI sedia berkhidmat ( actually bila-bila masa jer pun) untuk mereka yang AMAT PERIBADI dalam hidup ku.....SEMOGA CEPAT SEMBUH YE CAYANG-CAYANG IBU..... 

2 comments:

m.q said...

cepat buat sup ketam
pastikan amira minum 100+ sebotol besar tu bg habis dlm masa sehari gak
p/s: nasihat doktor masa akak saspek denggi dulu
heheheh...

ibusumaiyah said...

selera makan dia dah kurang...sup tu ibu dia plak yang pulun...100+ ja dia mau..

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh