Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

11 August 2010

Ibu Tak Puasa Ker???

Semalam petang punya dialog....(sehari sebelum bulan ramadhan)

................................................................................................


Amira:  Ibu, tadi Nana cakap esok kena puasa...tak boleh makan kat sekolah

Ibu : Haaa...betul la tu...kalau puasa tak leh makan siang hari ( mudahkan ayatlah kononnyer)
        Amira nak puasa tak esok?...

Amira : Nak..(sambil sengih-sengih..)...so, tak boleh makan lah nanti kat sekolah...

Ibu: Kalau nak puasa, kena bangun awal sikit.. mandi tau...nanti ibu buatkan milo...pastu Amira makan roti  
       gardineer naa...nanti pagi tak yah makan..sampai tengah hari...boleh?

Amira : Boleh..(adeh..semangat tul anak aku ni..)..ibu amik kiter..kiter balik umah..lepas tu kiter makan epal..

Ibu : ok...tapi...kalau dah maghrib baru makan lagi bagus...

Amira : Malam baru boleh makan ker?....

Ibu : a ah...tapi...kalau amira lapar...cakap naaa....

Risau plak ngan budak 6 tahun ni ...maklumlah...first time nak ajar Amira puasa...tahun lepas bila tanya nak puasa tak?..boleh lak dia tanya PUASA?..ape tu?..maknanya belum paham la tuu...tapi bila time buka puasa..tau plak dia...itu time BACA DOA MAKAN...hehehe..memang berebut-rebut ngan daddy nak baca doa makan...

Sampai dirumah....macam biasa ibu akan buat air teh panas....tuang dalam cawan..capai biskut daaann ape lagi...sedapnyer lahai biskut cecah air teh panas...petang-petang lak tu....di rumah lak tuuu....bahagia betulll

Ibu : Amira nak biskut tak? Baby?

Amira : Ibu, ibu tak puasa ke? kan ibu cakap malam baru boleh makan...

Errrrkkkkk

lerrr.....padanla dari tadi dok pandang ibu jerr....rupenyer ade yang tak puas di hati....ahhah

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA BUAT SEMUA .....:)

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh