Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

19 October 2010

AKAK MENANG HADIAH..RM 8999.00 ?

Salam...

...menuruni eskelator bersama anak-anak dara menuju ke bahagian first floor GIANT Setia Alam (Meru kot)...hajat di hati nak cari kedai makan...daddy mengambil turn untuk solat di surau awam Giant...sesampai sahaja di hujung eskelator, tetiba seseorang menghulurkan bungkusan warna oren kepada aku...erkkk....terkejut den...aku pandang mukanya..." kasik free saya amik..."

.." kak..tolong saya isi komen jer kak...kami sedang buat promosi.." salesman dengan dialek sabahan itu mempelawa...ramah cam biasa lah mereka..." sori..saya nak cepat"....aku balas dengan malas...

Seorang lagi memegang troli saya..." akak...tolong isi komen je kak...barang baru ni kak"...

Ni la bab yang aku paling malas sekali...." hah barang ape tu.?.....2 minit jer yer..hehhe...saya nak cepat ni.."...huih..berlagak tul aku...tapi  masih senyum laaa....sian lak depa ni..." mana borang nyer ?..meh sini nak isi.."...aku minta borang sambil anak-anak aku dok sentuh-sentuh barang baru tu...

" sebelum tu kak...saya nak terangkan product kami ...ini adalah dapur dengan ciptaan terbaru yang selamat..bla-bla-bla-bla..."...laju jer salesmen tu menerangkan ....

"....saya dah tau dah pasal dapur ni  hehe..(saja jer aku cakap cam tu)....mana borang nyer...meh saya nak isi  ..." aku buat cam tak sabar lak...hahaha

" kak sini kak...ini borang nyer.."

aku pun isi lah...cepat-cepat...mesti daddy dah abih solat ni....kang mesti daddy call tanya kami dimana...

"akak...akak boleh cuba koyak kertas ni....ade hadiah di dalam nyer..tapi...kalau ade perkataan TERIMA KASIH....akak jangan marah saya yer..."

aku pun koyak...dan terus kasik pada salesmen...sambil bangun dan menolak troli keluar dari kedai tersebut...dikejarlah plak...

" akak..akak....astaga ( itu memang yang diucapkan nyer)...akak tahu tak...akak dapat hadiah niii..3 barangan letrik termasuk dapur baru ini kak....semuanya RM 8999.99 kak....tapi akak tak perlu bayar semua ...nanti saya telefon boss saya...mungkin di boleh bagi harga lebih baik untuk akak..."

argggghh....aku dah sampai tahap malas nak layan dah....tak suka betul ngan cara begini...aku memang tak gemar tawaran hadiah seperti ni...kalau nak kasik hadiah...kasik jer laa free...hehehe

"...kak...boss saya nak cakap dengan akak.."

ok...aku sambut dan bercakap lebih kurang  (layan gak tu...hehehe)....pertanyaan yang sama sekali nampak seperti lakonan semata-mata....

"...puan koyak sendiri ker kertas tu?"
"..puan boleh bacakan kod hadiah?"

malassss nyerrrr....

"...akak...boss saya cakap...akak cuma perlu bayar RM 2999.99 jer untuk ketiga-tiga hadiah nii...akak boleh dapat dapur baru ni, filter dan .....'' (aku tak ingat benda ape satu lagi...) gembira betul salesmen tu memberitahu aku...

last...aku malas nak layan dah...

"Saya dah tolong koyakkan dah....awak boleh amik kertas ni...awak bayar...dan awak amik lah barang-barang tu semua.....kalau FREE...tak perlu bayar ape-ape...saya amik....!!!..." heeheh...

Terus aku tolok troli tinggalkan mereka yang dok 'mengucap' panjang....
Biarlah....ingat aku tak tahu ker tektik penipuan cam gitu???....

.....................

Kesiannyer mereka....dipergunakan oleh mereka yang mengaut untung jer.....

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh