Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

05 October 2010

Dunia Qaseh : 02 Oktober 2007

....sambungan dari entry sebelum...DUNIA QASEH

Dalam Labour Room...

...Wahhh...dah nak bersalin ke aku nih?...staff nurse yang tertugas dah siap-siapkan aku dah...dah baring atas katil khas dah....pakaikan 'tali pinggang' yang boleh dgr bunyi jantung baby tu...ubat tahan sakit pun dah di cucuk, ubat 'bersihkan' usus besar pun dah kasik

Sakit-sakit perut (kontraksi) pun terasa 2-3 minit sekali...dan setiap kali tu lah...rasa macam nak putus pinggang terasa...mula-mula sakit tu masih  boleh dengar Daddy cakap..."sabar-sabar"...pastu bila dah kerap sangat sakit...dah tak dengar dah apa-apa keluar dari mulut daddy...hehehe tau dah la tu...daddy pun tak tahu camner nak buat lagi....a ah...nak buat camner lagi?......satff nurse cakap...'jap g boleh bersalin dah ni..doktor pun on the way...puan tekan 'benda ni' kuat-kuat bila rasa kontraksi yer...' staff nurse yang biasa aku lihat bila datang ke SMC..ari ni dia kena jaga aku...:)

' Benda ni' yang staff nurse minta aku tekan kuat-kuat tu ..alaaaah benda yang kasik oxcigen tu...memang ringan sikit rasa bila di tekan ke hidung waktu kontraksi datang...

Sempat lagi aku tgk jam...masa tu dalam pukul 8 lebih dah....

OK...doktor dah datang...Doktor Siti Esah..Pakar Sakit Puan di SMC...kenapa aku pilih SMC?..SEBAB aku boleh pilih doktor...kalau tak de beliau pun...masih ade option doktor perempuan lain...tapi...aku nak dia...senior ..mesti lebih tahu apa yang perlu / boleh di buat jika ada apa-apa yang terjadi...:) ...dann....yang lebih penting....daddy boleh sama-sama temankan aku bersalin....:)

Daddy...mmmm kesian daddy kena temankan aku...aku tahu, daddy tak boleh tgh darah...tapi nampak gayanya...daddy kena tgk darah jugak kejap lagi....heheehh...dan boleh tengok macam mana ibu bersabung nyawa  melahirkan anak kita....:)

Sekali lagi aku di ukur...hah...aku nampak doktor amik posisinya...so maknanya aku dah boleh bersalin lah yerr.....heheehe

...." maslinda tunggu kontraksi yer..nanti boleh pushh bila doktor kata pushh yerr." suara Doktor Siti...aku angguk jer...kedengaran bunyi ' BIP-BIP-BIP' makin laju. Kemudian kedengaran suara doktor + daddy + staff nurse bersilih ganti ...semua memberi semangat...tapi...daddy ulang balik ape yang doktor cakap.....so..ayat perangsang daddy...sama ngan ape yang doktor cakap...kih kih kih...cuma daddy akan bisik ke telinga aku selepas doktor bersuara.....ahakss...kira ok lah tuuu...

      
                              

..............fuhhhh.............tepat jam 9.15 pagi - 02/10/07 baby girl aku selamat di lahirkan...walaupun kepalanya tersangkut sekejap beberapa minit kerana aku 'TERTARIK' nafas masa sedang ' pushh ' dan ketika itu kepala baby sudah hampir keluar ...

SAKIT?........:) :) :)....memang tak dapat bayang...tapi...jangan lah takut.....sekejap jer rasa sakitnya itu...bila dah bertahun...mungkin akan lupa....cuma memang pengalaman bersalinkan anak keduaku  ini ......agak lama...20-30 minit...berbanding anak pertama...dalam 15 minit sahaja...:)

NUR QASEH MAJDINA BINTI ROSIDISYAM...D.O.B-  02/10/07 (9.15 pg)  berat 3.30 kg (patut laa)...

Alhamdulillah...... 

3 comments:

m.q said...

amik ko..3kg
mak dia pun kecik jer..
camno tu???

en_me said...

yg penting selamat kanns..

ibusumaiyah said...

MQ: eheheh...kembar is coming...

em_me : Alhamdulillah...memang penting tuu..

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh