Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

15 November 2010

Amira nak bawa BENDA TERLARANG ke Tadika.....

Malam tadi...tergerak hati nak tgk pakaian ape yang Amira kemas tuk bawa kesekolah esok....Amira dah pandai pilih baju sendiri ...baju mana nak di buat tido...baju mana nak di pakai waktu balik....Amira akan pilih sendiri..sebab bila ibu pilih....ade yang tak kena ngan 'gaya terkini' kengkawan di Tadika....aduyai....

Dalam pada menggeledah beg amira itu...tiba-tiba terpandangkan madel Gimstar championship yang amira dapat ari tu...lerr.....berkurun lama dah ler dia bawa benda ni....ish ish ish......dah lama gak ler maknanyer ibu ni tak cek beg amira....ish ish ish ish.....

Lagi....menggeledah lebih dalam lagi...mmmm...nampaknyer cik amira kiter lupa nak masukkan tuala sekali...mungkin ade yang dah di tinggalkan kat sekolah tu...tak per..esok pagi leh tanya...atau pun daddy akan masukkan jer sok pagi tu....eheehheeh

TIBA-TIBA.....huih...yang ni rasa cam tak bleh blah.....mmmm tak per...esok pagi kiter soal siasat cik amira plak....sure dia carik punya sok pagi....now ni...ibu akan simpan dulu di tempatnyerrr....

\
\
\
\

Esok pagi tadi...selepas cik amira bersiap....nampak dia kelam kabut naik ke tingkat atas...cari sesuatu.. tempat yang di tuju...kabinet bawah TV...

Ibu : Amira cari aper?

Amira : ~ diam ~

Ibu : Carik ape tu?...~sambil sidai tuala-tuala yang disepahkan tadi~

Amira : ~ dah jumpa bendanyer ...sambil pegang benda tu dan nak ke tingkat bawah semula~

Ibu : Oppsss...nanti dulu...~menahan cik amira~ nak bawa kemana ni?...nak bawa g sekolah ker?...mana leh bawa benda cam ni ... nanti teacher marah nanti....~mengambil semula dari amira dan simpan di tempatnyer...

Amira : ~dah start menangis..sambil berlari ketingkat bawah...~

Daddy :  Kenapa lak pepagi ni?...

Amira: ~ bertambah kuat ler tangis dia~ Ibu tak bagi bawa ....kiter nak bawa .....

Daddy : Benda apa nya?...dah lewat ni..memacam lak halnya....

Ibu : Mana boleh bawa ke sekolah benda tu...dia nak bawa benda ni ....~sambil tunjuk 'benda'nyer~

Daddy : oooooooowwwhhhh.....ya kaaa.....ehheeheheh ~sambil mengurut-urut belakang amira~ Mika ( panggilan daddy kepada amira ) bawa yang lain naaa....mana boleh bawa yang tu g sekolah....~Terus ketawa~

Daddy nii......bukan leh nak cover-cover kalau nak gelakkan anak - anak ....dah menangis lagi kuat si Amira tuu....

Akhirnyer.......ibu gantikan benda itu dengan air vitagen yang ibu beli banyak dari kawan ibu....Fuhhh!! seb baik boleh kasik diam itu anak....legaaaa....

Ibu : Amira minum dengan Urin naaaa.....ngan kengkawan lain gak tau....


Sampai di sekolah....

Ibu : Ade vitagen dalam beg dia...nanti kasik lah kengkawan dia yang mana-mana ...

Teacher : Owh ..ok..

Ibu : Dia nak bawa CD tadi....

Teacher : Lerr...yer kerr....kengkawan dia bawa CD ari tu.....

Ibu : ~lerrrr.... padan lerrrr~


Amira nak bawa CD?....citer FULL HOUSE plak tu....adehh...full set punya...dari CD pertama sampai CD ke 16...aduyai...nape laa CD tu yang di pilihnyer....ibu pun tak abih tengok lagi citer tu....dalam pantang lagi CD tu.......adehhh sabor jer la.....

1 comment:

en_me said...

bebudak kanns.. ihiks

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh