Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

14 December 2010

Masihkah SETIA?....

Kiranya...dia cinta pertama aku la gak...
sebab first time nak dan berupaya membeli adalah...DIA....
huhuhu....nak cerita lebih pun dah segan....
jom layan cerita ringkas tentang KESETIAN aku yang adakah masih boleh bertahan itu?....

 2002 - keinginan memilikinya membuak-buak bila dah start pegang duit sikit lepas dapat kerja pertama ..masa tunggu result sem akhir degree dulu....;)...masa tu...NOKIA 3310 ni lah yang terkini dan sensasi...hoho...aku beli ngan harga lebih kurang rm3++...dengan sim card maxis yang di hadiahkan oleh daddy  ( masa tu daddy sedang berusaha ngorat aku...huhu starter pack masa tu mahal ooo...RM1++ gak laa)...hehehehe....kalau ikutkan, masa beriya nak beli tu, tak ingat pun pasal kena beli sim card ...tau nak dapatkan h.set jer....seb baik ada adviser ...masa tu laaa...
...jakunlah gak  first time pegang NOKIA 3310 tu...sikit-sikit tgk h.set...sikit-sikit keluarkan h.set...nak-nak plak masa tu memang rajin n  banyak plak msg yang masuk kuar....lagi lah kerap menayang h.set....


Ni h.set kedua aku....NOKIA 8250...actually, daddy yang punya...tapi bila daddy dah beli yang baru....nak pulak aku punya h.set 3310 tu dah kokak...so h.set ni beralih tanganlah kepada aku...Nokia 3310 tu mula sakit-sakit bila asyik kena 'isap' ngan mira jer...selalu sangat air liur mira tetinggal kat 3310 tu...mana tak sakit h.set tuu.. 



H.set ketiga den.....ini dia NOKIA 6102...aku belikan sendiri untuk hadiah harijadi aku....huhu...lagipun masa ni masih pakai nokia8250 tu...kiranya ade 2 nombor lah masa tu....bukan scandal yer...saje nak pakai prepaid masa tu...yang sedia ade postpaid ... saja ngada-ngada jer ...kononnyer nak yang baru lah konon.....


hah....bila nokia8250 (no2 tadi) dah relai....tak boleh call out...baca msg pun dah tak leh nak eja hurufnyer....maka daddy pun kasik la guna h.set lama dia ni...(bekas daddy lagi huhu)...lepas dapat jer N70 puith ni...tak sampai beberapa minggu nokia6102 (no 3) plak buat hal....tak nak idup...tetiba screennyer tak keluar gambor...camner nak bermsg2?...sudahnyer..kasik jer la kat mira buat main -main...bergaya habis mira ngan mainan baru masa tu....siap berlakon caling-caling lagi...berlakon marah-marah dalam telefon...memacam lah dia tuu

Aku paling SAYANG ngan h.set N70 putih ni....sebab ia saaaaangat tahan lasak...dah berapa kali kena rendam dalam kolah..gara-gara amira xcited sangat snap gambar sana-sini...sampai dalam air pun snap...Screen dah jadi putihhh jer semua...2 kali jadi camtu...g repair...tukar LCDdia jer...pastu ok.....jatuhh?? jgn cakap laa...memanjang jatuh ajer...kalau bukan aku yang kasik jatuh...anak -anak jatuhkan...atau dia terjatuh sendiri....heheeh ye ker?...yang rosak cuma camera jer...gelong sikit bila nak snap gambor....at last ape jadi???? ilangggggg.....ilang dalam toilet kat opis aku masa amik wudhu'......bertuah punya pencuri....jahat tul itu budak....memang tak aman lah dia....:(

Bila N70 putih tu dah ilang.....terpaksa la guna h.set yang daddy tak nak guna dah ni N70 music edition...(bekas lagiiii....)...ehheeh... mana lah aku tak SETIA ngan NOKIA...dah boss umah suka NOKIA...plak tu ..aku semedang akan guna h.set yang daddy tak nak guna jerr....hehehe maklumlah...bukan nak guna wat ape pun...cuma sms - call-sms - call ...dgr lagu pun jarang-jarang....function calculator tu ade lah jugak guna ...lain fungsi??? memang senyap jer laaaa kat situ....Yang ni...kisahnyer, yang sekarang ni aku sedang guna...FUNGSI??....sangatlah terhad....lantaran sememangnya dah ROSAK...kalau tak takkan lah daddy nak beli yang lain kalau yang ni masih ok?.....N70 itam ni....cuma leh guna tuk SMS jer....tangkap gambor boleh lah gak....call in? call out?...memang out!!!...itu lah yg rosaknyer....tapi...aku ade satu lagi second number phone....yang tu samsung brand...tu pun sebab dapat free...rembat ajer...makanya...aku divert jer semua call kepada h.set SAMSUNG tu.....

SO.......sekarang rasa cam dah nak break la ngan NOKIA....rasa cam nak intai yang lain plak laaa....alang-alang akan beli yang baru tuk gantikan N70 kokak nii....baik nak try yang lain sikit.....huhuhu....walaupun rasa sayang gak ngan NOKIA....sebab functionnyer yang saaaaangat mesra pengguna itu...tapi....semua kenangan itu akan ku telan jua...sebab....rasa cam dah nak CARIK YANG LAIN laaaa....

but...

belum masanya lagi untuk say GOODBYE to my dearest NOKIA.....kaulah yang TERHEBAT......huhuhuhu 

2 comments:

Watie Rose said...

Linda, pakai bb...hik3

ibusumaiyah said...

aku tgh intai-intai BB gak...tapi..yang dah out dated punya la...huhuhu..kalau BB strom tu....ngigau pun belum tentu leh jadi kenyataan....huhu

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh