Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

16 March 2011

Mee Udang Banjir Kuala Selangor - Ontheway balik ke Setia Alam

Assalamualaikum...
Bercuti 2 hari jer kat perak...semalam bertolak balik ke s.alam dalam kul 11 pagi...
mmm...dalam memikir nak solat dimana...singgah makan di mana....daddy decide...semuanya akan dilaksanakan di kuala selangor.....

Solat di masjid warna kuning di kuala selangor...pastu pikir lak nak makan di mana....

Cadangan 1 : SOTO SERDANG..di kampung serdang, klang
Cadangan 2 : Mee Udang Banjir, Kuala Selangor
.
.
.

Pertimbangan 1 :  Nak sampai ke gerai tu..makan masa lagi 1 jam..so dalam kul 3 baru sampai..dari pengalaman kawan n sendiri...biasanya dah abih dah SOTO nyer...situ tempat feveret kami...;)
Pertimbangan 2 : Dari hasil survey mengatakan Mee Udang Banjir yang glemer /sedap sampai masuk dalam JJCM,TV3 tu...Indah Kabor jer...tak berapa sedap kata deme....

......mmmmmmmmmmmm....

Keputusan nya !

Kami singgah Makan Mee Udang Banjir Yang dikatakan Glemer / tak sedap  itu......hehehehe....

Sebabnyer...1. aku n daddy sejak 2 menjak ni agak suka makan mee rebus ....
2. nak rasa sendiri 'ketidaksedapan' yang mungkin benar atau tidak itu...:)



HASILNYA!!!

Hehehe....sedap ... dan boleh dikatakan...kena pada TEKAK aku....panas sampai ke penghabisan kuah...udang pun ok...freshh...

mungkin rakan ku tidak bernasib baik masa deme g  menjamu selera situ pada ketika itu kot...atau tak kena ngan selera ....jadi hasilnya sedikit berbeza....:)

Alhamdulillah....licin kami makan...kecuali soto...mira demam tak larat nak makan...soto pun sedap....cuma so'un goreng jer banyak sikit..Soto Serdang KOMPOM lagi hebat laaa.....kenyang sampai malam....

Banyak ni jer la gambor yang aku snap....



Ade 7 ekor udang di dalamnyer.....adehhh


Soto untuk  anak dara yang demam tu...tapi sikit pun tak di jamahnyer....daddy gakkk yang tolong abihkan....:)


3 comments:

Anonymous said...

ok la tu kalau sedap.tak sia2la akak singgah kan.nasib menyebelahi akak tp x menyebelahi saya.org jauh2 dtg mcm akakni,dia buatla sedap2....;-)...kalau tak sia2 la akak singgah kedai tu..ye tak..;-).hehhehehe.-honey-

sumaiyah_nda said...

kira rezeki lah tu namanyerr..:)..mungkin tak kena hari lah kot masa pergi ari tu...tak per nanti jalan jejauh..try singgah situ..kot ade rezeki hani nanti kerr....*wink-wink*

Terbang Bersamaku said...

wow sedapnye mee tue..rase lapar pulak malam2 nie..kalau ade resepi bolehlah share ye....(^______^)

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh