Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

13 March 2011

Nak Jenguk Durian....

Assalamualaikum...

Sempana cuti sekolah ni..kami bercadang nak balik kampung barang 2-3 hari...jadinya aku amik cuti 2 hari tuk tujuan itu...tahun ni onwards kena lah rancang percutian sebab amira dah bersekolah...makanya...kalau dulu memang tak gemar jenjalan/bercuti-cutian waktu cuti sekolah...sekarang ni kenalah redha....kenalah juga 'bercuti' (kalau nak laaa) di musim cuti sekolah...sebab tak nak la biar amira ponteng sekolah sebab nak holiday macam sebelum-sebelum ni......

Untuk kali pertama menimba pengalaman berprogram waktu cuti sekolah ni....kami pilih kampung halaman je destinasi percutian kali ini....Manjung - Beruas, Perak   ....  huhuhuhu......mmm...sebenarnya..ade urusan kat pejabat tanah di manjung....rasa-rasanya berketepatan lah dengan masa terhad yang ada.......amira pun kalau ikutkan...ade uisyen KSRA minggu cuti sekolah ni...memang tak leh bercuti lama lah jugak....

Haaaaa...balik kampung ni..boleh la intai durian kat 'dusun' ...hahaha....ntah ade ntah tidak...tadi jiji ( adik ) tepon nak pecerah tanah...tak pulak dia cakap ade durian ke ape ker...aku pun lupa nak tanya.....tak palaa.....kalau ada...kira rezeki laaa..kalau tak ...tak de rezeki namanya...bukan apa sangat pun....saja jaaa....tuan tanah ni belum pernah merasa buah-buahan dari tanah sendiri sejak selesai urusan jual-beli tanah tahun lepas....:) dah tuan tanah ni pun balik kampung tselalu ak kena time musimnyer..........huhu

Makanya.....semoga kami sekeluarga selamat sampai di tempat yang di tuju ....amin...:)

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh