Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

19 March 2011

Percubaan Pertama : Bunga Matahari , Bendi & Tomato

Assalamualaikum....

Dalam Entry lepas-lepas, aku ade post entry berkenaan hasil Kacang Panjang yang berjaya berbuah lepas lebihkurang 3 bulan aku semai..Alhamdulillah....sejak di di petik itu...bertambah-tambah kacang pajang tu berbuah....boleh baca dalam link Kukira Tangan Ku Ini Panas...

Dalam Entry link di atas tu kan....ade cadangan dari Suharti (mrs azuhaizat) yang tanaman tomato ,bendi dan beberapa lagi sayur..MUDAH di tanam....wahh.... teruja tul aku...

So...bagi Projek Pertama ini...aku try semai benih tamato...benih bendi dan BUNGA Matahari dah telah di tanam masa awal-awal dulu cuma terbantut sikit pertumbuhannyer....benih-benih ni semua aku beli disupermarket yang di pek-pek itu...;)

Makanya..untuk permulaan...begini lah hasil yang boleh dikongsikan .......hehehehe 





Ini anak pokok BUNGA MATAHARI....aku semai semua dari pek yang di beli tu...tapi.....satu jer yang berjaya sampai ke tahap ni....huhuhu...sedey...

Ini anak benih Kacang Bendi...baru berusia kebih kurang 2 bulan lebih.....


Ini pulak...anak benih bendi aku yang paling besar antara anak benih lain....tapi......dah kena makan serangga lah plakkkk daunnyer.....aduhaiii...

Ini Anak Benih Tamato...lebih kurang sebulan lebih usianya....ni baru jer pindah dari bekas semaian

Ahaksss....tak pe lah yerr gambor senget gini...hehehe
ini pandangan dekat anak benih Tomato .......harap-harap menjadilaaaaaaaaaa kali ni .....


Wahai anak - anak benih ibu....membesarlah dengan SIHAT DAN KUAT yerrr........INSYAALLAH...:)

2 comments:

Mrs Azuhaizat said...

ish hang ni siap boh nama aku, malu aih..lagi satu petua klu nak bagi subur tanaman tu hang siram la pokok hang tu dengan air basuhan beras atau basuhan ikan...

sumaiyah_nda said...

a ah... betul...tapi selalu ter miss simpan air basuhan beras tu...sebab...daddy yag selalu basuh beras tu...huhu...

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh