Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

22 April 2011

Salesgirl with motorsikal...;)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua...

mmm...sajer-sajer dok melayan perasaan ...sajer -sajer lah teringat nak citer sikit hal dulu kala aku ...

aku  sebagai salesgirl...

wahhhhh.....ade yang dah tak nak bacer ker?...ye kerrr??........atau ade stigma 'kurengggg' ngan salesgirl.....hehehe....sori... provok jer tadi tu......

dulu....masa tahun 1997...wohhh lebih kurang 14 tahun yang lalu...masa tunggu keputusan SPM dulu...aku pernah bekerja sebagai salesgirl kat sebuah kedai pakaian2 di sitiawan...tak silap aku namanya...KEDAI Pakaian KIMIE kot..kedai tu jual pakaian dari kanak-kanak sampai lah dewasa...harga yang ditawarkan pada aku masa tu..memang reasonable laa......aku ngan member aku...Zu ... kerja kat situ...

TAPI.......sebulan jer tahan sebab tak berapa selamat rasanya kerja dari kul 10 pagi sampai 10 malam...membonceng motor lak tu pepagi n memalam ulang alik dari umah sewa di manjung (belakang Billion) ke pekan sitiawan tu....aku pinjam motor arwah abah masa tu....member aku tu pun bawa motor gak...tapi disebabkan kena balik memalam...baik kami kongsi motor jer...rasa selamat sikit...lagi pun umah samer....

Sebabnyer lagi...ade la 2-3 kali asyik kena ikut ngan motor-motor yang tak dikenal jer....seram...

Sitiawan tu lebih kurang tempat lepak Navy-navy dari pengkalan diaorang di lumut...so...ade yang kenkadang tu berani lak usik kitaorang ngan ikuttttttt jer motor yg aku n kawan aku tunggang tu time nak balik umah sewa....biasanya akan bermula masa sensama bergerak lepas trafik light ijau...mmmm yang tak de arah tu...mula la NGIKUT motor kitaorang ngan motor diaorang lerr........sudahnyer...aku tak larat nak kena pusing-pusing satu taman...bawa lelaju..cilok kelorong umah orang laaa....pusing jauh dari umah sewa laaa.....memalam lak tu....

SEBAB tak nak balik terus kerumah...sebab tak nak diaorang tahu kat mana umah kami...dan aku tak pusing jejauh...kat taman tu gak...alhamdulillah...kebiasaan nya aku berjaya melepaskan diri...dan sampai umah sewa ngan selamatnyer bersama kawan baik aku tu... walaupun dalam hati ni...Allah jer yang tahu...berdoa sakan...nak nangisss pun ade....pucat segala...kalau korang....takut tak?...takut oooo.....

So...masa tu bulan puasa sebenarnya....kami berenti sebelum cuti raya... lepas tu aku ikut kakak aku g p.pinang plak...kerja lagi...sementara tunggu result SPM nak keluar...;)

Hhehee...dulu kalau naik motor...pernah kena tahan ngan pak JPJ....tak percaya aku umur 17 tahun....sebab nampak motor jer bergerak....orangnyer....kaki nak tampan motor pun tak sampai.....;)..kasik tunjuk IC ngan lesen motor pun ...dok tengok aku cam tak puas hati lagi.....bila nak lepaskan aku...siap nasihatkan lagi..." bawa motor elok-elok nak ooiiii.....bahaya  niii..."

SEKARANG...KALAU SUH AKU BAWA MOTOR....ADEHH...mahap....memang dah OUT...ketar lutut jadiknyer....daddy punya motor plak ade klaj (camni ker eja?...) tak reti nak bawa...so skill bawa motor dah kelaut dalam!!...

Now...kalau nak rempit...(wahhhhh kononnn...) ...aku rempit pepagi hantor anak kesekolah dan petang-petang lepas kerja...amik anak-anak bawa balik umah.....aku rempit ngan KANCIL jerrr......hehehehe

itu je la yang ade....selain blog ibusumaiyah aku ni...(..kuikuikui..)

1 comment:

Mr iZzo (^^,) said...

saLam kenaLan...dr segmen gegar gegar Ben! huhu nice blog!(^_^)

sudi2 lah lawat kiter plak ye



http://themrizzo.blogspot.com

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh