Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

26 April 2011

Penjual Air Kelapa, Tak Nak Jual Air Kelapa...Penjual Laksa, Tak Nak Jual Laksa....

Assalamualaikum semua....dannnn selamat sejahtera.....

Flash back

Penjual Air Kelapa ...Tak Nak Jual Air Kelapa...

Suatu masa dahulu...masa tu aku jenjalan kat pasar malam seksyen 7 shah alam...masa tu aku menyewa di flat no 9 kat kawasan pangsapuri kos sederhana Pintu belakang UiTM, Seksyen 7, Shah alam...Setiap petang rabu ade pasar malam kat situ....mmm..sampai sekarang pasar malam nyer masih beroperasi pada ari rabu...bagusssss...


Dari rumah lagi aku dah kompunan nak minum air kelapa hari ni....


Aku : Air kelapa bungkus 2 ringgit...
Penjual air : Sambil ambil plastik....dia tinjau -tinjau aku...
                 Dik...minta air lain boleh?...selain air kelapa...
Aku : Kenapa?...ni kan ade air kelapa?
Penjual air : Air lain lah dik...air kelapa tak boleh..
Aku :  Sedey giler...aku tak nak air lain...  Kenapa? bertanya lagi tu...tak reti-reti aku pun...
Penjual Air : Jangan la dik...tak berani saya nak jual air kelapa kat adik...
Aku : Kenapa?...adehhh..ape hal penjual nii...orang dah la ramai dok tunggu ni..
Penjual Air : Tak berani la dik...adik tengah 'bawa budak ni'..sambil pandang perut aku yang memboyot ..
Aku : SEDEY NYER.........sambil pegang perut aku...(ngandungkan Amira (anak first)- 7 bulan masa tu...)

Penjual Laksa..Tak Nak Jual Laksa

Suatu petang di hari cuti....kami (daddy, aku n amira (usia 3 bulan lepas di lahirkan)...singgah ke Warung Pak Mat berhampiran umah aku....sambil mendukung amira...


Aku : Nak laksa lah bang...
Daddy : Bagi laksa 2 ..bihun ...kuih...bla-bla ..(tak ingat dah daddy pesan aper masa tu )
Penjual Laksa : Nak...baby berapa bulan tu..
Aku : 3 bulan...
Penjual Laksa : Anak jgn marah pakcik naaa...pakcik bukan tak mo jual kat anak...tapi anak jgn la makan laksa lagi...baru lepas pantang ni...baru sangat tu....menantu pakcik dah  setahun lebih lepas pantang...pakcik tak bagi dia makan laksa-laksa ni...nanti bukan apaa....la tak nampak sakitnya...dah berumur sikit nanti cepat lak sakit urat nanti........

 Aduh...sengih-sengih aku...panjang lebar pakcik loghat kedah ni bebel kat aku..

Penjual Laksa : Beli yang lain na...laksa jangan la nak oii.....muda lagi ni...pakcik cakap betui ni....
Aku : ye ye...pakcik bagi la sup tulang...(wahhh demand lak tu)


********************

mmmm.....itu pengalaman aku menjaga PANTANG ketika BELUM masanya berpantang n SELEPAS tempoh berpantang...anda BERPANTANG tak?...hehehe

End of the stories....

kes air kelapa tu....aku pun tak de la dapat minum air kelapa ari tu...bila hari lain nak beli air kelapa....daddy lah yang kena belikan...;)

kes Laksa tu .... hari-hari kemudian...kalau nak beli laksa...daddy lah jugak yang kena order..aku ?..konon-konon order benda lain...hahaha....

:)....bukan tak nak berpantang....cuma...aku memang tak leh tahan kalau aku nak makan ... feveret aku lak tu...camner nak elak...hehehe alasannnn

masa berpantangkan si qaseh ( anak kedua)....masa dalam pantang lagi aku dah minta daddy belikan laksa...hambik ko....sok-sok kalau sakit urat ke aper ker.....haaaaa baru tau... dah berpantang sendiri di perantauan....memang ngikut selera haku jer laaa.....hik hik hik....alasannn!

4 comments:

Watie Rose said...

betul tu linda, laksa dimasak 2 kali jadi takleh makan lagi, setengah org dah tak pantang sangat dah..

fulas said...

hooo...susah jugak ea lau gitu...

m.q said...

hahaha...nanti dh sakit urat
sendiri mau ingat naa..

sumaiyah_nda said...

watie: a ah...aku pun pilih-pilih jer...tapi masa mak aku jaga...tak de pilih-pilih nyer.:)

fulas : :)...susah...tapi sonok gak..

m.q : sok kalu sakit...baru nak berpantang...adeh..

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh