Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

05 May 2011

"Ibu Tak Pandai Goreng Ikan Yer????"

Semalam...

Daddy mesej...'lambat lagi..'.....2 perkataan...jadi la...dari tak mesej langsung...ehhehe

laparnyerrrrrr....tgh hari tak makan pun tadi kat opis...keluarkan ikan keras kejung dari freezer....basuh periuk...(alahai...biasanya daddy yg wat.....ngada tul haku....!)

K...dah maghrib...solat...

*************

ikan pun dah 'lembut'....siang + basuh + garam kunyit ..sedia kan kuali.....keluarkan sambal asam semalam...letak atas meja....

telur??? tak yah rebus laa....asyik telur jerr...

kuali dah panas....masukkan ikannnnnnn...............

wah...mmmm lama lagi ikan ni nak garing....sempat lagi nak g petik kacang panjang n ulam raja wat ulam......


di luar rumah.....

dah petik kacang...potong pucuk ulam raja ....

laaaaaaaaaa...nampak cam tak ujan jer malam ni....siram lah kejap.......

ikan???????.....wohhh ikan ku.......

seb baik tak hangit lagi...so dah boleh alih....

mmm..sambung siram pokok kejap....


sekali................ikan aku!!!!!!!

adeh...kuali dah berasap sikit..sebab panas sangat....

wohhh...seb baik tak hangit ikan aku....

angkat...nasik pun dah masak...basuh ulam.....siappp...

"amira ...baby...meh makan..."

" ni ikan ni...amik sorang sekor naaa...amira satu..baby satu.."

"bukan baby laaa...ADIK..." qaseh menyampuk....

" ibu....ibu tak pandai masak ikan yerr?" amira wat muka herannn

"nape?...betul la tu...sama jer cam daddy goreng.." ibu pun HERAN...

" tak sama  jer kiter tengok..." amira sengih-sengih sambil angkat ikan yang ala-ala 'LEGAM' n ala-ala "KERAS KEJUNG" letak atas pinggannyer...

' susah nyer nak CUBIT ikan ni....' amira komplen....


waduhhh......sori laaaa....ni ibu mana yang rajin sangat wat kerja banyak-banyak dalam satu masa niiii?????

" meh sini ibu cubit ikan ni....makan kasik habis naaa....nanti daddy balik..".................ape kena mengena ikan ngan daddy balik?.....

belasah lah labu....

" Adik nak telurrrrrrrrrrrrrrrrr......ibu tak wat telurrrr jerrrr"......

adeh...adik ni....bukan ibu tak nak wat...tapi.....kalau hari-hari telur rebus .....ayam pun tak sempat nak ngandung tau....

.................................................


p/s gambor ikan ala-ala LEGAM + ala -ala KERAS KEJUNG tak diambil...sebab RASA CAM SAMERR JER NGAN GAYA DADDY GORENG.....sedap gak laaaa....cicah sambal belacan....fuhh...

4 comments:

Watie Rose said...

sabor jelah linda..camner ikan ko leh hangus nih....kekeke

sumaiyah_nda said...

ehhee...bukan hangus pun...cuma 'terkehel sikit" jari ni nak cubit si ikan legam aku tu....

tu la..bahana konon-konon sempat siram pokok..

Mehmed - said...

cik kak..gagal la kau nih ahakksss..nanti aku ajar kau macamana nak masak magi tomyam..keh keh..

sumaiyah_nda said...

kih kih...bukan gagal la....salah timing jerrr...maggi tomyam sedap tu...memang stock mesti ade tuu...kat supermarket lerr

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh