Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

16 June 2011

Bendi Ni ...... :(

Assalamualaikum...

Tak perasan sejak bila aku suka makan sayur bendi...tapi memang suka..baik dalam kari, masak asam pedas, goreng tumis, tumis kicap ker...aper ker...insyaAllah ia jadi pilihan utama...;)
Maka nya...dalam sessi bercucuk tanam di rumah..aku tanam bendi lahaiiii......

seronok tengok pokok-pokok yg kita tanam ni membesar....yang tak membesar tu ..memang sakit jiwa gak memandangnyer....heehehe...

cerita pokok bendi nan 2-3 batang ni kan....masa pokok tu tinggii lutut...dia dah berbuah...mmm...tapi buahnyer cam lainnn jer....putih sikit...dan keras...tak macam yang beli kat pasar pun....daun tu cam biasa la...kena serangan lah tu kot...lubang-lubang sudah...

dalam hati cakap " mungkin ini saringan pertama kot...terkejut tengok tuan gamaknyer kot...tu sebab buah tak menjadi...." hehehe

cer jom kiter tegk gambor....pokok bendi ku yang lebih macammmmmmm.....' mat!! prestasi kerja dah menurun!!!!".......apehal ni beb?




perasan tak buahnye cam bantut, hijauputih....keras....


..kena serangan ....siann bendi aku ni....


putik bunga yang masih baru.....
 .....p/s kesiannyer kat anak-anak angkat mak ni.....sedeyy tak dapat rasa hasil bendi ni lagi.....

3 comments:

shahrihan said...

best ke bendi??sy xsuka bendi...xbest la....hehe..

Sunah Sakura said...

huhuhu...kesiannya bendi tuuu...

linda a.k.a ibusumaiyah said...

shahrihan : ehehe...sedappppp....yummi....kihkihkih...cer try rasa ...


SS : Kesian kan...huhu

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh