Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

01 June 2011

Jika Aku Boleh Jadi 'Maid'......

Assalamualaikum....dan selamat pagi...

Menghantar Qaseh ker tadika ari ni....telah membuatkan aku lebih berperasaan....rasa perlu berfikir dengan lebih tenang....meletakkan diri pada tempat mereka yang terlibat....cuba menghayati untuk merasai kesusahan yang mereka sedang hadapi...kekangan yang terpaksa di tangani dengan cara yang terbaik tanpa beremosi...cuba untuk memenuhi keperluan yang sedia ditanggung atau secara tiba-tiba mendatang...

mmm.....namun...sebagai seorang ibu....tak akan lari dari perasaan inginkan anak kecil itu di jaga sebaik yang boleh...perkara asas yang telah diterangkan kepada pihak berkaitan berkenaan anak yang menjalani pembedahan dahulunya, mohon diambil kira..Bukan minta di beri perhatian yang lebih-lebih....hanya tindakan/pertolongan sementara Qaseh di bawah jagaan mereka...itu sahaja...

Tapi...'itu sahaja' adalah kata-kata dari pihak aku...bagi di pihak yang terbabit...mungkin tidak senada....:)...nada itu lah yang aku cuba untuk selami dengan tuntutan tugas seharian....

Sering kali di fikirkan...jika aku boleh jadi 'maid' di rumah ku sendiri....banyak perkara yang boleh di kurangkan.....yang lebih penting adalah menangani perasaan anak-anak yang agak fobia dengan keselamatan di tadika...:)

Tapi...kena kuburkan dulu 'jika' itu...sudahnya..perlu pasrah atau memikirkan keputusan yang lebih baik untuk kebaikan bersama....pastinya risiko perlu di ambil kira...

:)

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh