Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

07 June 2011

Kebun Sayur Ibu Mertua ku...:)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Perjalanan ke kedah...kami singgah di manjung dulu..rumah mak mertua ku...
dah lama dok berkenan kat kebun sayur mak yang menjadi..

Baik mak mertua mahupun mak sendiri memang selalu menjadi bila menanam...
bila di soalsiasat rahsia tanam menjadi tu...mak akan ckp camni " ada yang tanam..ada yang mak tauk-tauk camtu ja...siram elok-elok..lama-lama elok la naik...ada yang dok tumbuh saja-saja"

hehehehe....mak tahu menantu nyer ni...bab menanam, kemain semangat!!..mai bab siram-siram....hmmmmmmmmmm....ada la yang culas tu...
tapi.....mak pun tau...anak nyer si daddy rajin siram...hik hik hik...seb baik ada daddy...

Jom tengok kebun kecil ibu mertua ku..:


Pokok ubi kayu...pucuk ubi ade kat 'ujung daun' tu haa...heehheh...sebelahnyer tu ..pokok terung pipit...pernah dgr? terung yang kecik-kecik besaq ujung jari tu ...:)


Kebun Kecil Ibu Mertua Ku...hanya sekangkang ibu kucing...tepi-tepi pagar jer...tapi kalau di biar tumbuh ..boleh jadi selaman tau..:)


Mak cakap..ini kangkung.....tumbuh melata-lata...geram tgk..:)


ulam kegemaran kami...ULAM RAJA...hasil tuaian hari itu...hehe


syyyyyyyyyyy......ni amik gambor curik.. IBU MERTUA KU...:)

  Mak mertua ku..seorang yang tekun ,displin, berpendirian tetap dan ramah...:)

Semoga di beri Kesihatan yang baik Sentiasa...

Terima kasih kerana menerima menantu mu ini seadanya...:)

2 comments:

zuwaidah said...

amboi syoknya balik kedah, kat mana. kak zu pun org kedah (jitra mali heheehhehe)...gambar mak mertua tu tak nampak...gelap!!!!
cer ambik sekali lagi
Ulam raja...my favourite too!!!

linda a.k.a ibusumaiyah said...

hehe..tak lah kak zu...pi Baling kedah..hantaq pengantin ke umah perempuan....

gamabaq mak mertua tu..saja letak had tu...:)

ulam raja boleh menambah selera...kat umah di shah alam pun kami ada tanam..:)

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh