Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

03 June 2011

..rasa cam baru jaa kami adik beradik dok gaduh-gaduh...gurau-gurau ....tumbuk-tumbuk

Salam..

Tak berani nak janji untuk sampai ke Negeri  Kedah pada awalnya....tapi..kami akan cuba sampaikan diri ke sana....insyaAllah

Kedah bukan jauh sangat pun....hehehe....dari shah alam ke kedah berapa jam yer?...

Aku tak berapa amik pusing sebab ..jadi MEM kat sebelah kan...tak sampai sejam perjalanan aku dah lena kat sebelah driver.... :)

Nak buat aper kat kedah?...sebenarnya ada kenduri kawin di sana...biasa laa musim cuti sekolah ni kan....kawin siapa?....mmmm....aku ade 6 orang adik lagi selepas aku...so far baru seorang dah kawin....so lusa ada lagi seorang yang akan berkahwin....majlis menghantar pengantin kata orang...sebab adik den lelaki....kenduri umah pompuannyer di kedah....:)

Dah nak kawin dah noooooooo..rasa cam baru jaa kami adik beradik dok gaduh-gaduh...gurau-gurau ....tumbuk-tumbuk....marah-marah...nangis-nangis lepas gaduh.....sekali!!!!! dah nak kawin dahhh....dah besar dah sumer....dah boleh ambil tanggungjawab lebih besar dah.......

Anak-anak mak n arwah abah ni 10 orang semuanya......perit gerih membesar dalam rumah kecik 2 bilik tidur + 1 bilikair  tu..di tambah lagi dengan kehidupan yang tak sampai tahap sederhana itu....memang menguji kekuatan jiwa, minda , tenaga dan segala nyer lah.....tapi itu bukan alasan untuk tidak MEMBUKTIKAN apa-apa pada mata yang memandang....:)...walaupun kemampuan kami berlainan...tapi kekurangan itu telah cuba di hapuskan dan di perbaiki....:)

Alhamdulillah.....

Semoga Kami Sekeluarga Selamat Dalam Perjalanan Ke Kedah Darul Aman ....Amin

2 comments:

m.q said...

sapa lak yg kawen ni?
hahaha...trigt lg family linda kelakor2 semuanya...

linda a.k.a ibusumaiyah said...

adik bawah azuan...kira had nombor 7 dalam family....hheehehe

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh