Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

14 July 2011

Cerita Kebun: Tomato oh! Tomato ku...asyik bunga ja...

Assalamualaikum....selamat pagi....segar lak pagi ni...hujan masa nak keluar umah tadi....dek kesegaran itu...nak lah citer sikit pasal kebun ala tak kebun ibu ni.....citer pasal pokok tomato ibu ni haa....



Dah banyak kali berbunga....tapi bunga tu akan keras pastu jatuh.....dah lamaa dah ..selalu jadi camtu.....


ini rupa pokok tomato yang ibu tanam....rasanya ade yang jenis menjalar...tapi yang ini specis tak menajlar....tengok...banyak bunga kan?...bunger jer laaa...


:)....tadaaaa...barisan pertahanan pertama pokok tomato di kawan kan dengan bendi...kes tanah sekangkang tikus masa lari lintang pukang....so tanam pun rapat-rapat....harap deme ni tak bergaduh nak rebut air n baja....ehhehe....

serangkap pantun untuk semua...

Tanam Tomato Biar Rapat,
Agar Bendi di kawan sama,
Tanam Kata Biar Beringat,
Agar Hati di tawan terima,


;)

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh