Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

13 July 2011

Segalanya Mungkin....(otai tangis sekolah nasihatkan anak..)

Assalamualaikum...

Rasa nak demam lagi lah ari ni....badan dah mula tak sedap macam masak asam ikan pari kesukaan aku....(belasah lah labuu...)......baru sehari menguruskan anak-anak sorang diri ..dah rasa nak demam -ayam berak kapur segala!!!....



Boleh plak si Amira anak dara aku yang 7 tahun tu ..tertinggal KASUT SEKOLAH dia pagi tadi...dan ntah ape yang merasuk aku pagi tadi....aku boleh senyummmmmm jer kat amira....tak marah pun....bebel sikit jer....SEBAB!!!....mata dia dah merah...lagipun...selama ni daddy yang uruskan diri dia...dia sedap jer bawa badan masuk kereta....dan lagi pun....ini kali pertama....aku plak tak alert pasal kasut dia tadi...adeh....ye lah-ye lahh....at last otai sekolah ni nasihatkan kat anak otai ni...

" amira pakai selipar dulu naa....duduk diam-diam kat kerusi dalam kelas...sampai ibu datang.."

Dan..pagi tadi aku bawa kereta ala-ala reli sebab kejar masa kena patah balik umah....yang jauhnya 20 minit dari sekolah....amik kasut sekolah anak dara yang tertinggal itu....:)..senyummm....

Dan....harus laaa ngadu kan daddy akan hal itu....hahahha...saje nak kasik daddy risau .....kihkihkihkih.....walaupun ibu dah settlekan semuanya dah.....ahaks...

dannnn......petang ni dah rasa tak sihat.....tak larat + nak demam+ sakit tekak + ulser dalam mulut.....woow...pakej lengkap tuu.....balik nak kena telan panadol lagi.....!!!


p/s   ...teringat plak masa darjah 2 dulu , boleh aku menangis sepenuh hati SEBAB!!! tak pakai tali pinggang panefore masa tu..tak jumpa sebenarnya.....last-last cikgu hantar balik rumah sebab takut aku sakit perut ker aper ker......baik cikgu aku masa dulu kan..?

rupa dan gaya ulser mulut....tapi ibu punya jadi kat lidah dalam sana..dekat ngan kerongkong.....

nota : Ulser ini terjadi adalah kerana jangkitan bakteria di dalam mulut dan selain itu ia juga adalah disebabkan oleh kecederaan fizikal pesakit seperti tergigit bibir, pipi atau tercucuk benda yang tajam. Ulser juga terjadi akibat kekurangan zat makanan, tekanan, kurang rehat atau keadaan mulut yang kotor.

4 comments:

ZIPPO MILLER said...

perghh...Senyum x perlu kata apa-apa...hihihihih...anak akak ngah risau akak marah hehe (otai)..

Same la Zippo pun ngah demam ni..tapi kurang sikt dah...Rehat lah secukupnye... yerk :) Ubat n nasik jangan Lupe makan kak...

linda a.k.a ibusumaiyah said...

tq...otai tangis ni dulu...silap sikit jer menangis ..dulu-dulu laa..kecik-kecik ..kihkihkih

aimaniman said...

akak plak otai membebel .. gramnyee.. nak cubit x sampai ati so mulut akak jer aa yg lebey

linda a.k.a ibusumaiyah said...

hehe...mulut pun kena lah control gak...tak nak rosakkan mood dia kesekolah...lebih kepada 'memberi penerangan yang panjang lebar"...hehe

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh