Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

15 August 2011

"Contest Aku Berpuisi-Di Pondok Itu"

1. Tema Puisi adalah bebas, bergantung kepada kreativiti anda. Yang paling penting puisi  bermesej dan asli. (Cadangan tema: Kemanusiaan, Palestin, Agama, Nasihat, Politik)

2. Wujudkan satu entri puisi di blog anda disertakan dengan Banner Contest Aku Berpuisi & Tajuk entri "Contest Aku Berpuisi-Tajuk Puisi Anda". (Contoh tajuk: Contest Aku Berpuisi-Jasa Guru)

3. Tinggalkan link pada ruangan komen entri Contest Aku Berpuisi.

4. Tag 3 orang kenalan blog - SAYA Tag - Hassrulhassan , fadzilah dan eqah


5. Tarikh Akhir 16 Ogos 2011..( dah dilanjutkan pada 30 OGOS 2011)



PONDOK ITU

Pondok kecil itu, 
Beratap tidak berbumbung,
Berlantai tidak beralas,
Berdinding tidak berhadang,

Ada hati perlu di bajai
Ada jiwa perlu dibelai
Ada roh perlu di jasadkan
Ada rasa perlu diberikan
Ada rahsia perlu di terokai

Namun,
Siapakah yang membajai
Siapakah yang peduli
Siapakah yang ketahui

Haruskah..
Dibiar sahaja tanpa iri
Dibiar sahaja tanpa peri
Dibiar sahaja tanpa simpati
Salahkah mereka?
Salahkah kita?
Salahkah dunia?

Hidup dengan hukumNya
Hidup atas EhsanNya

Bila Memberi , Pasti Ada Yang Merasa...
Memberi lah....dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah...


SEKIAN....

3 comments:

alif haris said...

wah pandai berpuisi :)
selamat maju jaya hehe

ratu zuleyqha said...

gud luck kak.. terima kasih tag saya tapi saya xpandai berpuisi,, huhu :(

linda a.k.a ibusumaiyah said...

alif pun boleh join...walaupun akak tak tag alif..tapi contest di mengalu-alukan semua..:) sila-sila...

eyqha : akak pun belasah jer...dok pikir - pikir gak...idea tak datang ..hehhee..

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh