Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

04 August 2011

SEGMEN TAULADAN : JOM INGAT PESANAN IBU AYAH






SEGMEN TAULADAN : JOM INGAT PESANAN IBU AYAH



Assalamualaikum...pagi ni ..melawat rakan blog -Jurnal Kehidupan...Ada segmen yang Aaaaaaaamat Menarik Perhatian ......hehehehe...jom join...

Pesanan Mak

1- Jaga diri elok-elok, jaga anak-anak bebaik...jangan dok biaq main kat luaq rumah sorang-sorang
2- Kerja Bebaik, sembahyang (solat) jangan tinggai
3- Makan banyak sikit..biaq nampak berisi sikit badan tu...
4- Kalau ada apa-apa..cepat-cepat la telefon..habaq mai kat mak...

Pesanan Arwah Abah

1- SEMBAHYANG (solat) jangan dok tinggai
2- 'Berkawan' lah dengan orang yang SAMA SUSAH macam kita...yang tau busuk getah skarp tu macammana...
3- Hidup ni kena pandai-pandai bawa diri...pi mana pun...jadi apa pun...sesat ka apa ka....ingat kat Allah...

mmmm....banyak yang di pesan...ini ja yang ingat buat masa ni...:)

..nak jemput rakan blog untuk join.......
 -pak pis,
-yoolanda,
-Watie Rose...

7 comments:

Syafiq Mokhtar said...

assalamualaikum.. terima kasih sebab sudi join.. ada diantara pesanan2 ibu bapa yg kita terlupa.. jadi segmen ni usaha untuk kita sama2 muhasabah dan mengingat balik apa yg dipesan..supaya kita sentiasa rasa dekat dengan ibu bapa..terima ksih sebab berjaya mengingatkan balik diantara perkara2 yg boleh wat kita terlupa.. terbaik.. tima kasih sudi join.. :)

Pak Pis said...

ohh kak Tag pak pis ye,,,heheh ok sat na.,..i buat entrynye.,..tq kak sebab tag... :)

linda a.k.a ibusumaiyah said...

syafiq : ok ..:)

pak pis : tu la tu..nak g baca pesanan ibunda yang pak pis ingat..hehe

Syafiq Mokhtar said...

Assalamualaikum entri khas untuk segmen tauladan dah siap.. :) dijemput untuk lihat..btw thanks sebab sudi join..


http://thesyafiqmokhtar.blogspot.com/2011/08/entri-khas-untuk-segmen-tauladan-jom.html

Pak Pis said...

ala...kak..dah habis laaa...ala...hurmm

Pak Pis said...

http://pakpis.blogspot.com/2011/08/aku-ingat-pesan-papa-ngan-mak-aku.html

leeya abdul said...

salam ramadhan al-karim.
Rasulallah berpesan,"Tuhanku telah berjanji kpdku ttg Ahlu Bait-ku, bahawa brgsiapa yg meyakini ketahui dan Allah dan meyakiniku dgn sempurna maka Allah tidak akan menimpakan azab kepada mereka." (HR Imam Al-Hakim)

lawati http://way2healthynbeauty.blogspot.com/2011/08/di-antara-fatwa-dan-takwa

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh