Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

07 August 2011

Tips Mengajar Anak Kecil Berpuasa - # 9 -10


9)  Ganjaran DUNIAWI :)

Ada yang tidak setuju dengan usaha ganjaran-ganjaran ni....:)....ada yang cakap ianya memanjakan sangat...ade yang cakap..nanti anak-anak tak ikhlas berpuasa....:)..terpulang...untuk anak 7 tahun ibu ni...ibu memang umpannyer dengan GANJARAN DUNIAWI ni....supaya dia lebih bersemangat untuk berpuasa. Disamping itu, jangan lah di lupa untuk maklumkan apa GANJARAN dari Allah untuk orang yag berpuasa...rasanya mereka dah tahu erti pahala n dosa...Qaseh pun tahu..kalau pukul kakak..tak baik n berdosa pukul-pukul orang.....hehehe
....photoibusumaiyah.blogspot.com.....

10 Doa Ibubapa

Tiada apalah yang boleh kita lakukan setelah semua usaha telah di jalankan....serahlah pada Allah...ibubapa pun perlu IKHLAS dalam mendidik anak-anak...bukan nak menunjuk kat kengkawan...anak ko posa berapa hari?..anak aku puasa 35 hari?....payah lah gitu kan?...yang penting...untuk anak kecil ini...bukan lah KUANTITI puasa itu...tapi pengalaman dan pengajaran serta pengisian untuk diri nya mengetahui apakah makna BULAN RAMADHAN itu....

Berdoalah pada Allah di beri kemudahan urusan mendidik mereka dan kemudahan menerima ilmu yang cuba di ajar kepada mereka. Doakan juga kekuatan mental dan fizikal mereka dan kita juga..:) ..kerana hanya Allah sahaja yang maha memberi...:) 

p/s.....selamat mencuba....masih belum terlambat ....kerana TIADA yang lewat untuk memulakan sesuatu....jom sama ajar mereka berpuasa..:)

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh