Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

05 August 2011

Uniknya Ramadhan DiTempat Aku- SETIA ALAM


Ahaaaaaa.......eh....Assalamualaikum.....wahhhh..nampak blog Pak Pis berkelip-kelip kat laman Bangku Kosong....ok...jom join segmen En HH...kat Bangku Kosong...klik sini naaa ..tarikh tutup...malam ni beb 8 malam yerr....saper sempat lagi...jom citer...

UNIKNYA RAMADHAN KAT TEMPAT AKU

Aku?...ok lah...aku yer...hehehe...kejap aku ..kejap ibu....ye la- yela...nak mesra sikit "aku" laaa...nak manjakan pembaca " ibu" laaa...k?..muleh camtu?

mmmmm......Tempat aku..lebih kepada Taman  tempat aku berRamadhan sekarang ni MEMANG UNIK....hhahah....ini pertama kali beramadhan secara Full Time kat taman ni..sebab baru je pindah masuk sini tengah puasa tahun lepas.....

Uniknyer...sebab

1).....SUNYI gak rasa.....tak de dengar suara manusia sangat pun....yang boleh di dengar....suara salakan dogs pelbagai versi n irama...all the times....aku buka pintu umah jer bunyi...aku sapu sampah kat luar carporch pun salakan kecik versi comel gitu bunyi....kadang tu aku sajer jer buat bunyi benda jatuh kat luar n tunggu reaksi BUNYI-BUNYIan yang akan menyahut.....kihkihkihkih....

2).....KELAMSIKIT....hehehhee belum ade lampu-lampu yang di pasang, pelita pun tak de, lampu lip-lap baru nampak sebuah rumah sebelah jer yang pasang...tu pun dok tengok masa on the way nak ke surau, wat tarawih..lampu KETUPAT lagi lah tak de....ok,. tak per...ujung minggu ni aku nak unikkan sikit UMAH aku....nak pacak pelita...tahun lepas sempat pacak seminggu terakhir jer...tolak ujan sumer..berapa hari jer sempat pasang pelita...hehehe..tahun ni nak pasang awal...pelita dah di keluarkan....tunggu laaa....nak pacak gak..walau 10 batang jer pun....nanti ade lah tu yang akan pasang pelita samer tuu....:)

3)....mmmmm....ntah tak de dah kot.....PARAM (pasar ramadhan) pun 2-9 gerai jer nampak buka kat depan kedai-kedai sana......

UNIK kan?....unik giler ramadhan kat tempat aku........kalau ramadhan kat kampung mesti best....mesti dah meriah...ngan adik beradik..ngan jiran-jiran sumer....ngan anak-anak muda dok round sekampung.....ngan terawih malam nye...huhuhuhu...nak balik kampung!!!!!....

p/s ....ni kalau cakap kat daddy ..daddy akan cakap : " bersyukurlah dengan ape yang ade..."...hehehe....
      yerr yer yer yer baik lah ..insap...

3 comments:

sekamar rindu said...

salam..

singgah pagi yg damai kat sini..

ummu said...

salam Lind
wah wah kat mana tu Libd
sayu pulak membaca]walaupun Lind tulis dgn kelakar
erm, sebab, bunyi dog je yang sahut menyahut.
membuatkan saya bersyukur
walaupun saya berpuasa kat daerah orang, makanan manis2 banyaknya,
dan saya rindu beriani gam kapung saya, tapi macam daddy cakap..
betul daddy cakap, syukur syukur,:)
erk, saya ada tag Lind tau
sekian, wassalam

linda a.k.a ibusumaiyah said...

kat setia alam, dekat ngan meru klang..:)

ade yg lagi unik : aktiviti puja pokok...pokok tu plak agak hampir ngan umah saya....mmmm...

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh