Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

24 September 2011

Bila Doa Untuk Sahabat Di Makbulkan Allah..Hati mana yang tidak gembira...

Assalamualaikum...

Sejak dua minggu lepas, seorang sahabat aku ini, agak kerap tegur menegur melalui YM...kebiasaannya memang jarang nampak dia online...rupa-rupanya...ade berita yang hendak si kongsikan dengan ku....berita gembira...a ah....memang berita yang mengembirakan sangat....kalaulah dapat di lihat wajahnya ketika menyampaikan berita gembira itu...pasti akan kelihatan gigi putihnya itu sepanjang tempuh penceritaan....pasti dia akan tersenyum simpul-simpul....hahahahaha......

Sahabat aku ini...merupakan x-housemate aku masa belajar degree dulu...kali terakhir kami berjumpa, tahun 2004-melawat aku dalam pantang melahirkan Amira. Hampir 8 tahun tak berjumpa selepas itu.

~mendirikan masjid~

Sahabat : Linda, mesti awak ada doakan akak apa-apa kan?...
Aku : Ada, di murahkan rezeki, bertemu jodoh , dapat kerja cepat.... yang mana satu tu?..(aku memecahkan rahsia..)
Sahabat : Rasanya yang kedua tu kot dah makbul....
Aku : yer ker.....Alhamdulillah.....

Lepas tu memang panjang lebar aku chat ngan dia...kena interview...sampai ker siapakah gerangan bakal suami itu aku interview dia...

Sungguh!!!..Sangat gembira bila mendengar berita itu...saaaaangat gembira...tak berhenti syukur pada Allah...kerana!!! Sahabat ku itu TELAH HAMPIR BERTEMU JODOHNYA....insyaAllah, majlis pernikahan akan berlangsung pada bulan November ini....

Buat sahabat itu : AKAK, sebagaimana akak gembira memaklumkan pada saya berita itu...sebegitu jugalah saya gembira mendengarnya, terima kasih kerana sudi berkongsi kegembiraan dengan saya...seronok sangat kak...InsyaALLAH, panjang umur saya akan sampai kerumah akak...meraikan majlis bersejarah itu...saya akan doakan akak bahagian hingga keanak cucu....:)

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh