Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

10 September 2011

Teruk Sangat Ker Aku?....

Assalamualaikum...dan selamat sejahtera untuk semua...

" lainnya hang linda....."
" Kerja teruk sangat ka kat opis tu.."
" Tak makan ka hang ni.."
" Ish..ish..ish.. lain nya hang linda....dulu nampak sikit pipi tu naik.."
" kuruih macam orang sakit.."
" hang ngan laki hang sama jaaa....lawan tak makan ka hangpa.."

ayat paling selalu di dengari ..
" makan banyak sikit...jangan dok ikut hati...." (dari mak aku)...
" .. masa mengandung dulu elok sikit..."


..ayat-ayat CINTA (lebih kurang cam diatas..) yang diperolehi masa balik raya ari tu...:)...yang paling setia memberi komen tentang perubahan aku...opkos family sendiri...

Memang di akui....berat badan susut lebih kurang 3-4 kilo dalam sebulan kebelakangan ini...menjadikan berat terakhir aku lebih kurang 37-38 ...ok lah tu kan...diet secara sihat...berpuasa di bulan ramadhan...

'Lebam' bawah mata ni memang sejak sekian lama lagi dah menginap kat situ...
Pipi dah kurus dan menampakkan muka LEBIH JADI CENGKUNG....yep..tak di nafikan langsung....huhu
Pakaian yang tak boleh di pakai sejak 2 tahun yang lalu....dah boleh dipakai dengan selesanya.....huhuhu...
Macam TULANG RANGKA yang berjalan?.....huhuhuhuhu...takde lah sampai macam tu rasanya.....

' awak ni kenapa kurus sangat ni?...apa nak jadi ni...? dah tak nak besorr dah ker?...." seoarang senior dari cawangan lain menyapa...
' dah nak start membesar dah ni kak...'...itu je la yang aku boleh jawab...
' ummhpph...tak de yer tu....cam gitu lah jugak tu..."

Teruk sangat ker?...betul ker dah macam rangka berkulit ?....sabor je la....

...JAUH....minta simpang....totally masih belum jadi seperti ini...this is anoresia bulimia beb....
..apa pun...Alhamdulillah....:)..tidaklah begitu risau dengan kejutan mereka (yang melihat aku)..tak lah juga gembira dengan 'kekurusan yang di alami'....tidak lah juga sedey dengan dengan berat badan yang akan di naikkan semula....:)...asal kan di beri kesihatan yang baik...tekanan darah normal dengan berat badan sekarang ...masih boleh di terima....bukan tak pernah amik vitamin...tapi...dah memeng cam gini....nak wat camner....nanti I cari vitamin lagi na......tapi bukan nak kasik gemuk...cuma nak stabil kan diri dengan permintaan badan...:)

p/s ...Jom Hidup Sihat

2 comments:

Terbang Bersamaku said...

Smoga kak linda sihat selalu,jgn lupa jaga pmakanan & kesihatan..

linda a.k.a ibusumaiyah said...

tq merpatiputih...:)

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh