Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

21 September 2011

A Yesterday To Remember : Kecik Basaq Sumer Main Bunga Api

Assalamualaikum....dan selamat pagi...

Imbas kembali detik malam raya ari tu (2011)..senyum-senyum tak abih lagi...lebih-lebih lagi bila tengok gambar-gambar raya ...

Awal lepas maghirib jer...lepas buka puasa n kemas-kemas pinggan semua...solat maghrib... aku dengan masih berbaju kurung, keluar ke laman rumah bila dengar anak-anak sedara + anak sendiri menjerit-jerit n ketawa -ketawa....'nak bunga api-nak bunga api'...rupanya pakteh GG tengah bedak-bedak (membahagikan) bunga api kat anak-anak buahnyer semua.....wahhh... tengok gambar nak?...


`baru nak berkenalan ngan bunga api`

Muka heran Sumaiyah

teknik bermain yang paling di sukai...cucuh tanah!

selamat sikit untuk sumaiyah

Bukan yang kecik jer sakan...yang besau-besau pun samer naik..

ini...pemain BAHAYA....tapi kesian..ade sebatang jer lebihan yang tinggal tuk Firas....lambat sangat join...;)

Penjaga...

Alahai...rindu laaa kat laman ni..... 

**** Yang bestnyer....masih lagi ade jiran yang menyahut dengan mercun diaorang.....


Kalau zaman kecik aku  dulu....kami adik beradik ....siap tebang buluh yang besar tu....buat meriam...bukan sebatang....tapi 3-4 gitu... dah tak nak kongsi sangat...nak sorang satu...siap jiran datang tanggung bawa buluh meriam dia sebab nak join samer ngan kami...port paling strategik katanya...walhal ade malam-malamnyer dia lak bakar meriam buluh hala kerumah kita orang....kita orang akan balasss punyaaa.......hehehehee.....alahaiiiiiiiiiiiiii seronoknyer......tapi...hmmmm tinggal kenangan...peraturan baru perlu di patuhi...yer laaa ...nak ker anak-anak muda kita kudung dek kerana meriam buluh?...

p/s.....hasrat nak lawan panjat pokok belum tertunai....boleh ker?

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh