Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

15 October 2011

Cari Abah, Jumpa Aki...

Assalamualaikum......semoga hidup kita di liputi kesejahteraan....:)

Melihat-lihat folder gambar yang ada dalam simpanan, ternyata tiada simpanan gambar arwah Abah. Langsung TIADA!...mmm seingat aku memang ada ambil gambar abah,  tapi mungkin dalam simpanan hardcopy..bukan softcopy. 

Arwah abah bukan seorang yang suka bergambar....langsung tak suka.....Seingat aku...gambar arwah abah adalah GAMBAR CANDID belaka.....mmmm tak de juga dalam mana-mana album hardcopy.....sungguh terhad gambar arwah abah...mungkin ada pada album di rumah mana-mana kakak aku...kedah? manjung? bukit merah?...

So....dalam pencarian itu, terjumpalah sebuah gambar kenangan sewaktu kecilnyer aku dulu....gambar dengan Arwah Aki....Aki?..yer orang Perak belah taiping panggil ayah kepada mak atau abah kiter ...AKI.....nama Arwah Aki - Haji Abdul Karim Bin Mohd Zain.

Orang dulu -dulu memang suka mengabdikan nama ayah atau orang yang mereka hormati dengan menamakan nama itu kepada anak atau cucu mereka....Arwah Aki menamakan pakcik dengan nama Mohd Zain juga....dan tidak di sangka-sangka dapat plak menantu yang bernama MD ZAIN...hehehe arwah abah alah tu......

Arwah Aki seorang pendidik di Sekolah area Changkat Jering, Taiping. Aki garang oooo...tapi segarang-garang Aki, aku tak pernah kena marah. Sepupu aku siap kena rotan ngan tali pinggang lagi....huhuhu...seb baik...mak dah pesan " balik kampung ni, jangan sapa-sapa buat perangai.." ..dek kerana takut kena marah ngan mak tambah lagi Aki...semua kami baikkk jer....;)

Aku sempat beberapa tahun jer kenal Arwah sebelum beliau pergi meninggalkan dunia fana semasa aku berusia 7-8 tahun. Sempat melihat turun naik nafas arwah tetapi tak sempat melihat nafas yang terakhir di hembus......Di doakan roh Arwah Aki dan Arwah Abah tenang di sisi Allah, di tempatkan bersama mereka yang beramal soleh.- Al-Fatihah-


- Arwah Aki di gambar kanan sekali, Ini Gambar di Hari Raya Aidilfitri....ingat lah juga baju raya aku yang jeniss jarang  nii-


No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh