Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

31 October 2011

Ibu Tipu Amira....

Assalamualaikum......mmmmmm

Amira : Ibu, bila tarikh hari jadi kiter?...

Ibu  : Bulan 6

Amira : Bulan 6 tu biler?...

Ibu : Bulan 6 tu lambat lagi....kenapa?

Amira : Kiter nak ibu bawa kek ke Taska, pastu kengkawan semua nyanyi 'Allah selamatkan kamu' kat kiter...pastu kiter potong kek dengan ibu....

Ibu : Laaaa yer ker.....kenapa nak macam tu?...

Amira : Ye la....kiter nak macam tu la....baru seronok...nanti ibu kasi jajan kat semua orang di Taska...

.....wooohoo.....ini conversation sebelum hari lahir amira awal tahun aritu....dah banyak kali sebenarnya di minta bawa kek ke sekolah....sepanjang 3 tahun di TASKA yang di panggil sekolah itu, aku tak pernah pun penuhi permintaan Amira.....bukan tak mahu....tapi....SEGAN ooooo...malu...dah bagitau kat daddy pun...daddy cepat-cepat geleng kepala....tau dah tuuu...

**************

Amira : Ibu, biler hari lahir kiter?

Ibu : Lambat lagi....kenapa?

Amira : Bulan 6 dah lepas ker?

Aiseymen....dah lepas la sayang...sajer jer ibu tak kasik tau....tak buat aper-aper lak tu...wish masa amira tido jer....

Ibu : Dah lepas dah ibu rasa  (dengan rasa bersalahnyerr)

Amira : Alaaaaaaa.....kenapa ibu tak bagitahu kiter.... (menangis...)

Ibu : Nanti kiter beli kek naaa....

....dah banyak kali aku belikan kek kat Amira ....dah memacam kek...tapi setiap kali beli kek...setiap tu laaa dia merajuk...nak bawa kek kat sekolah....aduyai.....BAB ni memang IBU malu nak oiii....ibu n daddy bukan nyer reti bab - bab macam ni....kalau nak sambut di rumah tu ..memang boleh lah sgt...tapi biler masanyer lah plak....hmmmmmm.......

Amira : Hari tu kiter nampak ibu tulis tarikh lahir kiter bulan '06'.....kiter jer tak dapat kek ....

..waduh...tak habis lagi ni.....

 Ibu : mmmm....kiter ubah nak?...hari lahir amira bulan 07...sama ngan daddy...nak?

Amira : Tak nakkkkkk...

.....tak berjaya nampaknyer....tak leh jadi ni.....setelah meneliti hari dan tarikh yang sesuai.....merancang dengan apa yang ada....serba sedikit....maka kesempatan yang ada....walaupun memakan masa yang berbulan lamanya.....maka......

Ibu : Nanti kiter buat makan-makan naaa....Nanti ibu beli kek..Amira ngan Adik boleh potong kek...nak?...

Amira : KITER TAK NAK.....hari jadi kiter bulan 6...dah lepas...

Adik : Nak - nak....adik nak makan kek....

Ibu : Tak per la...tahun ni...Amira makan kek bulan 10 naaa...sama ngan Adik....nak?

Amira : ....geleng kepala.....

Ibu : Nanti bagi kite ajak Naqib ngan Ticer Su, Ticer Fiqa, Ticer Adal, Ticer Ada,

Amira : ...kak fanz?....

Adik :....kak fanz...datang tak?

Ibu :...kak fanz datang lah tu nanti....nak tak ?

Amira  :.....geleng kepala....tapi senyum-senyum...

Adik : Adik naaak....nak main ngan Naqib...

....terasa lagi nampaknya dia.....cuti depavali baru ni...kami mengadakan makan-makan sikit...khas untuk melunaskan janji pada anak-anak .... Alhamdulillah....walaupun hujan lebat seawal bermulanya acara....sampai lah ke penghabisan makanan, ade je yang membantu. Kebanyakan yang datang..bermandikan  ujan....maaf di pinta....

Serba sedikit gambar untuk tatapan pembaca....:)












p/s.....SEMOGA anak-anak ibu sentiasa di Rahmati dan di lindungi Allah......

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh