Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

15 October 2011

Merokok Kat Sini...Nak?



Gambar ni di perolehi dari wall member fb aku...dari maklumat yang diperolehi, suasana dan kemudahan begini di sediakan di kelab malam di JERMAN. Akan di panjangkan kepada kelab malam lain dalam tempoh masa terdekat.

ish ish ish ish.......ini tak tahu lah ni...usaha menggalakan orang merokok ker mengurangkan ker??...tapi no wonder lah kan, ia disediakan di kelab malam pun....Jermen....tempat orang merokok ramai di situ. Kalau perkara ini nak di apply di Malaysia, terutama di tempat awam di mana orang ramai menjalankan akitviti 'haram' ini sesuka hati, maka aku ada cadangan tentang perlaksanaan nyer...hehehehehe :

Perlaksanaan Tempat Merokok di Tempat Awam :

1) Bagi menjimatkan kos perlaksanaan, di cadangakan menggunakan material seperti tong drum dan di pasangkan batang paip bersaiz sederhana. Tong drum yang amat sesuai adalah tong yang hendak di buang @ yang telah di buang ke tempat-tempat pembuangan haram. Batang paip tu plak...kalau lagi sempit lagi bagus....insyaAllah...lepas guna Tempat Merokok ni...pasti dah tak guna dah........:)

2) Bagi menampung kos perlaksanaan yang telah di jalankan, Caj Penggunaan perlu kena mengikut kadar yang bersesuaikan. Seperti 3 ringgit bagi setiap minit berada di dalam tong drum itu. Duit hendaklah di masukkan sebelum masuk...dan membayar selebihnya apabila nak keluar...jika tidak bayar!! tidak boleh keluar!!...insyaAllah dapat lah pulangan diatas perlaksanaan projek ni......

hehehe...amacam?....jangan marah yer...( Pakpis marah?...)

p/s.......buat rosak organ dalaman jerr......

4 comments:

Terbang Bersamaku said...

sangat setuju dgn cadangan kak linda..bagus kalau buat tempat mcm nie, jadi taklah nyusahkn org lain yg tak merokok tpaksa hidu asap rokok diorg..huhu..

Azzah said...

terkejut tengok gambar tu

linda a.k.a ibusumaiyah said...

merpatiputih: tu lah tu...camner nak sedarkan mereka tentang ni yer...

azzah: hehe...bukan di mesia lagi tu..:)

Tina Othman said...

bagus jugak klu malaysia buat mcm ni, takde lah ramai yg terkena pencemaran udara asap rokok ni =)

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh