Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

09 January 2012

Syaitan Itu-Syaitan Ini : Hari-hari Cerita Pasal Syaitan...

Assalamualaikum...

:)....waktu rehat yang sekejap...

Dah seminggu Qaseh masuk Tadika baru...memula ibu risau gak..sebab dia nampak sedey sangat waktu nak tukarkan ker tadika baru. Siap nangis merayu-rayu. Alahai ..kesian sangat. Akhirnya, dengan rasa percaya dan sedikit gusar, kami pilih Tadika baru buka di kawasan taman perumahan.

Hasilnya....... dari hari pertama  sampailah pagi tadi....banyak tindakan akan di kaitkan dengan hukuman dan kejahatan syaitan....wahhhhhh....;)
Contoh :   "Masuk toilet kena pakai tudung macam ni la  ibu, nanti syaitan berak atas kepala...." ..........."Mandi kena tutup badan la ibu...nanti malu ..semua syaitan nampak"..........' makan kena diam, nanti syaitan makan sama.. "  " 
Dan semua pesanan akan dimulakan dengan " ustazah cakap kan ibu..."



Hehehehe...ibu suka sgt ngan perkembangan Qaseh....walaupun selama ni ibu dah ajar dah " adab masuk tiolet' .." solat " .." iqra" .. " adab makan"......yang berkesan bila ustazah ajar gak yer....:)..tak pe la....bukan qaseh tak terima apa yang ibu ajar...cuma bila ada orang kedua berbicara tentang perkara yang sama...dengan cara yang lebih kondusif...maka dia akan lebih ingat dan mudah memahami.....tahniah...teruskan belajar yer...dan jgn lupa praktik kat umah.....

p/s PERINGATAN TUK IBU & DADDY....anak-anak sedang RANCAK belajar...

owhhh... kakak amira plak macammana?.....alhamdulillah...kakak Amira dah selamat masuk darjah dua...naik kelas nampaknyer tahun ni.....moga istiqamah.....:)...xcited gak dia kat sekolahnyer.....






...................LUV BOTH OF U...................


No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh