Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

21 March 2012

DuluDulu : Main Masak-Masak [ Masak Katak Berudu ]

Salam...

Masak berudu?....yer la...berudu anak si katak tu la....berudu....

ehhehe...pernah ker tengok berudu?... dulu-dulu masa kecik-kecik...kat kampung aku selalu main dalam parit..mana parit yang di korek..kami akan main ...pastu siap berimaginasi..nak jadi kecik dan boleh tembus dalam pasir parit tu ...pastu nak stay dalam lubang kecik dari parit-parit tu...

Kenkadang bila ada takungan air dalam parit, ade lah berudu si anak katak....ini bile main masak-masak atau main mak-mak ni...memang berudu itu akan jadi menu masakan utama kami....main pondok-pondok tak tak best la kalau tak main masak-masak.....

p/s jangan ade plak yang pernah mengaku dia PERNAH MAKAN BERUDU.....

1 comment:

Iera balqis said...

huhu..tula pasal kan..dulu2 pandai maen masak2 gne daun keping kat tepi jalan..haha..skrg da moden & maju ckit tula makin ramai pengaktif berblogging..hehe..anyway , done folow here & komen ur entry also..hit me back..please visit & follow my blog , & give ur opinion my entry also..tq ^^

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh