Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

29 March 2012

Syoknyer memarah Orang kan?

Assalamualaikum...

Jarang sekali nak nampak orang coooool bila tak puashati...jarang sangatlah...ade pernah nampak?...boleh lah di katakan hanya 1-2 orang jer yang aku kenal YANG boleh berlagak cooooool jer bila tak puashati....kalau kena marah pun senyappp jer...kalau tak puashati pun tak lah membebel macam murai tercabut ekor, kalau sakit hati pun, cepat sungguh dia meneuteralkan diri....berceritakan pun hanya untuk mengurangkan resah jer...bukan untuk di marah-marahkan bersama-sama.....

Adeyyy....gatal plak Tutty rasa... 

Teringin nak jadi macam 1-2 orang ni???? kalau teringin...kenalah BERLATIH jadi cool... berlatih?...ye la..nak cool pun kena berlatih tau....lagi-lagi kalau jenis panas baran macam gorila hilang anak...lagi lah kena banyak berlatih....

Hehehe bukan aper....bila orang marah-marah ni...kiter jadi menyampah tengok....samelah juga kalau kiter memarah..orang pun lari tak nak dengar bebelaan kiter kan??....tulis kat FB? TWITTER?...haaaa haruslah kan...kalau jenis tak reti kawal tu memang laaaaaa HARUS di letaknyer....pastu ade plak yang komen sokong menyokong...tambah perisa .....nampak benarlah mengongnyer (kan dah kena ngan aku)...yang memarah tu pun...dah ler memang kiter pun tahu perangai MEROYAN tak tentu pasalnyer, dengan sikap tak matang nyer (walaupunnnnn...mmmm haishhh), dengan poyonyer....so bila memarah, alahaiiii....siannnn....

Betul sangatlah kan org cakap : KALAU kiter membebel hal orang lain, orang bukannyer nampak buruk orang itu...tapi orang nampak pembebel tu lah yang ngeng....ehhehee...

Aku?.....ish....kompom ler ade perasaan marah/geram semua tu kann....nak-nak bila ade kejadian yang boleh menimbulkan perasaan tu....tapi, alhamdulillah...buat masa ni...aku ada kawan YANG SANGAT BOLEH DI PERCAYAI untuk meneutralkan kembali JIKA ada api yang membuak-buak...makanya....Alhamdulillah lah....syukur ade kawan-kawan macam tu...:)..jadinyer boleh ler kurang sikit mencoretkan di blog n FB .... kadang tu ade gak yg terlepas....;)  Selebihnya, kena lah berlatih sungguh-sungguh menerima dengan baik keadaan yang tidak senang itu.....:)

p/s ..................KALAU NAK ORANG RESPECT KITER....opkos laaa...KITER KENA RESPECT ORANG DULU..........kalau tak...BERMUKA-MUKA jer la yang kiter dapat...

Mantan Bos  aku cakap : Cuba tengok kesusahan orang lain, kalau rasa kiter ni susah sangat......:)

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh