Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

07 April 2012

Status Kebun Ibusumaiyah...-pokok kari, peria, kailan, betik etc...hahaha

Salam..

sebelum start masak tengah hari...nak ke kebun jap..tengok-tengok apa yang boleh di petik...

rupa-rupanya...dah ada tumbuhan baru.....heheeh

Anak Betik....waaaa...banyaknyer tuk Tutty N Fruity..

Kailan....lama gak tunggu benih ni...besar camni...huhu

..ulam aper ni...lupa laa...bukan ulamraja...ape yer..

pucuk manis (atau asin-asin Normi kata...hehe)

Pandan Mak Mertua Yang di selamatkan dan pandang mak kasik...dah besar dah...:)

Benih Peria Pemberian Kak Biah..(Mak Gard kat opis aku)

Daun Kali dibeli kali kedua....rasanya ini kali ke 4-5 aku try tanam daun kari ni....kali ni nampak cam demukkkk jer.....yeyyy

suatu ketika...hidupnyer bak segan mati tak nak....lepas kena makan ngan ulat daun....banyak sungguh daun-daun nyer menumbuh......yeyyy lagi...


ALHAMDULILLAH....SYUKUR PADA ALLAH YANG MEMBERI REZEKI....:)

2 comments:

Aida Awie said...

salam, kak ulam kat gambar no3 tu la ulam salon.. mane dapat benih ulam ni? saya pun tgh cari jugak utk ditanam. makan dgn laksa best!

linda@ibusumaiyah@tuttyfruity said...

Aida....

aaa..betul...daun salon/salom....tq..sampai la aida comment ni baru teringat namanyer...

Akak beli dari pasar..pastu try taman..siram selalu...tgk-tgk menjalar...:)

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh