Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

26 April 2012

"Tak Payah Ambil Wudhu'...."



Meminta anak solat ketika dia sedang demam-mencabar sungguh buat aku-bukan risau si anak menolak...tapi risau aku yang mengalah dengan tolakan dia tu....tapi :

Ibu : Amira solat dulu, pastu terus tido..Tak larat ker?...meh ibu pimpim meh...(pimpim bawa ker toilet-manjakan sesekali si anak 8 tahun ni)

Amira : Tak payah amik wudhu'

Ibu : aikk...awat plak tu? solat sekejap jerr...pastu tido..dah makan ubat tadi...boleh la tido...(pujuk-pujuk-pujuk)

Amira : Kiter DAH AMIK wudhu' dah...kat atas tadi...

Ibu : oooo ya kaaa...bagusssnyerrr...( lerrrrr......Alhamdulillah..)

2 comments:

Aida Awie said...

bagusnye anak akak.. dr kecik dah diasuh begini pasti besar2 nnt jadi seorang muslim/muslimah yg cemerlang... apa petua akak?

linda@ibusumaiyah@tuttyfruity said...

Alhamdulillah....kalau si Amira ni...dia ni suka leka juga..kena ingatkan selalu...

Akak tak de petua lah aida...akak cuma nak dia tau jer..kalau sakit pun kena solat juga...:)

Anak-anak akak ni suka merajuk juga :) ...jenuh nak tackle..

ustazah akak ckp : Jangan cepat letih mengajar anak..:)

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh