Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

11 June 2012

Anak Punya Pasal...

Assalam...

Dalam dok pesan berkali-kali...dalam dok beringatkan dia jangan buat lagi...dalam dok nasihatkan jangan tinggalkan barang....had tu jugaklah yang jadi....adeyyy

Beg sekolah dah di siapkan dari hari sabtu lagi...baguss anak ibu ni....tapi bila pagi tadi hantar kesekolah, tetiba amira (8 tahun) ckp...dia tertinggal buku latihan feqah....aduhhh....udah di pujuk2...dia menangis pulak....adeyyyy....ibu tengah kejar masa untuk punch card ni sayang....pujuk lah jugak.....dia menangis lagi walaupun dah salam banyak kali....waduhh...

Kat opis...masa makan pagi...tetiba amira call....(nasib baik ibu bawa h.set sekali time makan kali ni...)

Amira : ibu,...ibu dah balik rumah amik buku ker?...
Ibu : Rumah jauh la amira...cikgu dah masuk kelas ker?
Amira : Belum, ibu tak balik ambil buku ker?..nanti cikgu ckp, kalau tak bawa buku, kena berdiri kat luar...
Ibu : ( sayuppp jerr aku dgr suara amira ni)....kelas feqah pukul berapa?
Amira : tak tahu...kiter tak ingat...
Ibu : (alahai anak ibu....)..mmmm....tak per la amira masuk kelas dulu..
Amira : Ibu nanti datang sekolah tau...
Ibu : Masuk kelas dulu, tunggu cikgu...

Sekali lagi...ibu merempit balik umah kali ni....perjalanan balik rumah, paling kurang pun 20 minit sayang oii...
TAPI, dari menjalani kerja hari ini yang tak tenteram pikirkan pasal amira...baik ibu gamble  rempit balik rumah cari buku latihan feqah ...
Masa merempit tu...harap sangat lah buku nyer ada di rumah...jika tidak....ape lagi nak di pujuk di amira ni...

Amira-amira....susah nak tolak permintaan bantuan mu itu....

1 comment:

Alieza Dayasari said...

DEMI ANAK LAH KATAKAN.... huuuuuuuuuu

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh