Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

11 August 2012

Kalau serpihan Emas, Mesti Di kutip...

Assalamualaikum...

Amira ker kelas teakwando hari ni....sudah hantar dia, kami sudah tak ada arah tujuan. Sebab jalan jem sana-sini...ker Wisma Jakel pun jem, PKNS & SACC Mall semestinya lah ramai umat manusia, tak kurang juga di P.A.S...Maka dengan itu, kami lepak di kantin sekolah sahaja. Menunggu Amira 1 jam setengah.

Semasa menunggu, aku mengambil kesempatan itu untuk menjahit manik. Dikeluarkan manik, baju, benang dan jarum...start menjahit.
Angin bertiup kenkadang laju..kenkadang sepoi bahasa kenkadang berhenti meniup....kerja-kerja menjahit di jalankan dengan bersemangat di tengah cuaca panah....

Tetiba, angin bertiup kencang ...serentak dengan itu manik dalam bekas kecil ku terbang bersama. Bertebaran jatuh manik kuning ku kelantai ...waduuhhh....sudah lah manik itu hanya sebekas....aduhh..

Bergegas juga aku cuba mengutipnya dari lantai...masalah yang timbul adalah...lantai sudah berpasir, walaupun kurang kotor, tapi mengutip manik kecil dengan jari, membuat kan aku terpaksa bertinggung di atas lantai agak lama....hahaha...adeyy....sudahnya separuh sahaja berjaya di kutip...selebihnya tidak dapat di capai tangan, dan memandangkan jari sudah kotor dan bertinggung agak lama serta ada beberapa kereta lain yang sedang memasuki kawasan sekolah...aku biarkan sahaja selebihnya....

Didalam hati...." Jika yang jatuh itu serpihan emas...biarlah kotor, sakit, mesti aku kutipkan juga..arhhghh meterial sungguh...(mana tak nyer..jika serpihan emas itu serpihan emas aku, mestilah perlu di kutip. Jika orang lain punya..mana boleh ambil...haram beb..)

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh