Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

31 January 2013

FOBIA kepada BAJU CANTIK.....!!!!!

Assalamualaikum...dan selamat sejahtera....

Hhahaha(apehal gelak dulu ni)

Lama sgt tak update blog kan, jadi biler nak update tu..kat intro lagi dah nak tergelak.
Memang time sekarang ni time bizi kami. Orang akaun UiTM, mana-mana UiTM di Malaysia ni memang tengah bizi sebab nak mengerjakan penutupan uitm 2012 punya hal. Dari tahun ke tahun, kami memang sentiasa target nak siapkan awal seawal-awal yang boleh. Makanya dari tahun ke tahun kenalah berusaha tuk capai tujuan tu. Untuk kebaikan semua, sehari perlu lebih baik kan...:)
 
Ok...dah clear bab bizi letrik ketika blackout kan...nak citer satu kes semalam. Hhehe...bukan lah kes teruk sgt pun..kes terpencil tapi nak jugak dibangkitkan kat sini. kes yang membuatkan aku teringat kenapa tindakan aku terpaksa berbuat begitu selama BEBERAPA TAHUN suatu masa dahulu.
 
Hah!!! layan perbualan ini dahulu ya...
 
 
Kelihatan mantan bos sedang berjalan kearah bertentangan dengan aku. Mungkin dia dari dewan sarapan atau baru dapat parking kereta.
 
"Hajiii....sihat ker? lama tak nampak kan"  ramah tul aku kan? hehehe
 
" Hah Maslinda... sihatttt....MAKIN LAWA BAJU AWAK SEKARANG NI" dia membalas
 
ERKKKKKK ...." hehehe sabar jer...mana ada...(tak reti dah nak jawab bila tetiba org puji hal penampilan)...haji nak masuk dewan yer...." sambil berjalan dan mantan bos aku dah kebelakang sikit
 
" a ah..saya nak masuk dewan ni...awak nak kemana? nak balik ker!!?"
 
waaaahooooo.....padan muka aku " ehh tak lah!!!!..nak masuk dewan lah ni" hahaha nampak sangat menipukan...sambil jawab, sambil langkah menuju ke tanggan turun bawa DATC....ekekeke.
 
Maka mantan bos pun ilang dari pandangan. Aku pun laju dah menuruni tangga. nak balik opis..kerja manyak bebbb...kalau tak siap semua pun, dapat siap sikit jadi laaa...at least kurang sikit perkara nak diselesaikan dalam tempoh 4 jam ni..
 
ok...apa yang best sgt ngan perbualan aku ngan mantan bos ni..? hehehehe
 
Yang bestnyer adalah...ayat yang aku besarkan laaaa ..bila dia sebut "lawa baju aku" teringatttt masa jadi staff dia dahulu...First time kerja kat UiTM memang dia pun yang ambil aku kerja sebagai staff kontrak pastu masuk tetap dan berpencen di UiTM pun aku masih sebagai staf dia.
 
Kalau diikut, baju yang dia cakap 'CANTIK' tu..ade la pakai 2-3 kali masa dulu2...tapi takde la cantik pun....hitammmmm je pun...lagipun dulu tak bukan tak nak groom (sangatlah kannn), tapi..........haiya...manyak takut lorrrr....
 
Hal BAJU BARU/CANTIK ni memang boleh dikatakan BADI di tempat kerja aku dahulu...mana tak nyer....asal pakai baju baru atau cantik sikit jer ATAU lebih /lain sikit dari hari-hari biasa, MESTI ada sesuatu buruk terjadi hari itu...hehehe....itu memang kuasa Allah. Betul, tapi dari pengamatan aku, asal berpakaian lebih sikit jer, kompom hari berkenaan aku kena marah -marah atau kena buat kerja yang sampai kena marah/sound ngan mantan bos aku ni....
 
Ingatkan aku jer yang kena atau rasa camtu... sekali staf yang lain pun sama rasa juga!!! laaaaaaaaaaaaaa.....walau tak semua terasa sgt dengan hal ni. tapi aku memang FOBIA SANGAT nak pakai baju cecantik atau lebih-lebih dari hari biasa KECUALI waktu keraian.
 
Apa aku pakai??? baju biasa jer laa...kurung warna bodo-bodo....warna suram...heheheeh
 
Itu je la ceritanya tuk kali tersibuk ini....mengarang dengan masa yang ada...non-stop menaip ni...hebat tak?
 
hehe....ok lah yer...nak stop dulu...masa dah nak habis...kerja-kerja-kerja....semangat tau nak kerja..sebab aku beberapa akaun aku dah nak siappp weeeeeeeeeeeee...
alamak...tak nampak lah plak my beloved bos.....hehehehe

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh